کد خبر : 24507
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1395 - 13:41

تأیید اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی

نظامهای صنفی کشاورزی در شهرستان و استان، مجری اجرایی سازی این ساختار می باشند.

نظامهای صنفی کشاورزی در شهرستان و استان، مجری اجرایی سازی این ساختار می باشند.

جلسه کمیته مشورتی زمینه سازی اجرای اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی برگزار شد.

اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی بعد از چندین جلسه فشرده در کمیسیون اجتماعی هیأت دولت، مورد تأیید قرار گرفت و برای تصویب نهایی در هیئت وزیران آماده شد.

با توجه به تغییرات اصلاحی قابل توجه در ساختار و فرآیندهای کاری این نظام، دفتر امور تشکلهای کشاورزی بنا به وظایف حاکمیتی خود و با توجه به تجربه بیش از شش ساله در تشکیل و فعالیت نظام صنفی کشاورزی در سطح کشور اولین جلسه کمیته مشورتی مرتبط با این موضوع را در روز یازدهم آبان ماه ۱۳۹۵ تشکیل داد.

این کمیته مشورتی و کارشناسی با حضور مسئولان امور تشکلها و نظامهای صنفی استانهای خراسان رضوی، قزوین و خراسان جنوبی، معاون و رؤسای ادارات دفتر امور تشکلهای کشاورزی برگزار شد. در این جلسه فشرده هشت ساعته بند به بند آیین نامه اصلاحی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و مواردی که نیاز به تدوین مقررات در قالب های مختلف از جمله اساسنامه، دستورالعمل، ابلاغیه  و سایر موارد را دارند تعیین و فهرست شد.

با توجه به تجربیات اجرایی در استانهای مختلف در مراحل بعدی کار از تجربیات سایر استانهای کشور بویژه در تدوین مقررات مورد نظر استفاده می شود.

از جمله مواردی که در این جلسه مورد توجه و تأکید قرار گرفت توجه ایجاد ساختارهای لازم برای سلامت مالی نظامها، توجه به ایجاد ساختارهای لازم برای استقرار ساختاری قدرتمند در نظامهای صنفی که تغییرات افراد تأثیری در روند کاری نداشته باشد و توجه به ایجاد ساختارهای لازم برای تضمین پرداخت سهم نظامهای سطوح بالاتر بود.

یکی از مهمترین نکات مورد توجه در اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی، توجه ویژه به امر آموزش در حوزه های موضوعی صنف و فرهنگ صنفی است که نظامها موظف می شوند درصد مشخصی از دریافتی های خود را در این زمینه هزینه نمایند و امید است این تدبیر قانون گذاران منجر به توسعه فرهنگ صنف و همچنین توانمند شدن اعضا و هیأت مدیره این نظامها در اجرای وظایف صنفی شده و آنها بتوانند توانمندتر در انجام وظایف خود اقدام نمایند.

این نکته مهم قابل توجه است که ساختار طراحی شده در اصلاحیه آیین نامه در بستر همین ساختار فعلی شکل می گیرد و نظامهای صنفی کشاورزی در سطوح مختلف بویژه شهرستان و استان مجری اجرایی سازی این ساختار می باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.