کد خبر : 10349
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 9:19

بی پولی در صندوق بیمه محصولات کشاورزی / قائم‌مقام صندوق: کشاورزان طلبکارند / هنوز ریالی از بودجه‌ سال ۹۵ دریافت نشده است

دهقان نیوز / امیدواریم با مساعدت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تلاش‌های نمایندگان مجلس هرچه سریع‌تر اعتبارات مورد نظر به حساب صندوق واریز شود.

دهقان نیوز / امیدواریم با مساعدت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تلاش‌های نمایندگان مجلس هرچه سریع‌تر اعتبارات مورد نظر به حساب صندوق واریز شود.

در حالی که کشاورزان خسارت‌دیده سال گذشته بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان از صندوق بیمه طلبکارند، امسال بابت خسارت سیل و سرمازدگی رقم بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی نیز به آن اضافه شد.

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفته افزایش رضایتمندی بیمه‌گذاران و تناسب تعهدات و غرامات صندوق با خسارات وارده و همچنین توسعه بیمه محصولات کشاورزی از جمله اهداف این صندوق محسوب می‌شود.

محمد ابراهیم حسن‌نژاد به ایانا گفته با وجود آنکه بخش کشاورزی بسیار پرریسک است و هر لحظه ممکن است محصولات کشاورزان در خطر قرار گیرد، هنوز ریالی از محل اعتبارات بودجه‌ای سال ۱۳۹۵ دریافت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان بیمه‌شده بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان بابت غرامت سال گذشته از صندوق بیمه طلبکار هستند.

حسن‌نژاد ادامه داد: امیدواریم با مساعدت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تلاش‌های نمایندگان مجلس هرچه سریع‌تر اعتبارات مورد نظر به حساب صندوق واریز شود.

وی تصریح کرد: بعد از سیل، بارندگی و سرمای شدید در اواخر زمستان و اوایل بهار، خسارت‌های گسترده‌ای به محصولات زراعی و باغی وارد شد، اما هنوز ریالی بابت غرامت پرداخت نشده است.

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی یادآور شد: کم‌بارشی و تنش خشکی از دیگر عوامل خسارت‌زا به‌ویژه در استان‌های جنوبی کشور بوده که لازم است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

حسن‌نژاد تأکید کرد: قانون بودجه در سال ۱۳۹۵ مطابق تبصره ۱۳ پیش‌بینی کرده است که یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به صندوق تعلق گیرد که امیدواریم هرچه سریع‌تر ابلاغ و تخصیص انجام شود.

وی اظهار داشت: با افزایش دو مورد بیمه‌ای پرورش ماهی در قفس و سازه‌های گلخانه‌ای، تعداد موارد بیمه‌ای از ۱۵۳ به ۱۵۵ مورد رسید.

خسارت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی زراعت و باغبانی از ابتدای سال

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی همچنین گفت: از ابتدای امسال از محل سرمازدگی و سیل در بخش زراعت و باغبانی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت را شاهد بودیم که هنوز غرامتی به بیمه‌شدگان پرداخت نشده است.

حسن‌نژاد در ادامه افزود: تب برفکی از بیماری‌هایی است که از سال گذشته و امسال تعداد زیادی از دام‌های بیمه‌شده را از بین برده است، اما از آنجا که بیمه‌نامه دامپروران حدود ۱۷ عامل خطرزای طبیعی و غیرطبیعی را دربر دارد نمی‌توان تفکیک کرد که چه مقدار آن مربوط به این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: دامدارانی که دام‌های خود را بیمه کرده‌اند و در زمان مناسب نسبت به واکسیناسیون دام‌هایشان اقدام کرده‌اند، در زمانی که اعتبارات صندوق اختصاص یابد، غرامت دریافت می‌کنند.

حسن‌نژاد در پایان تصریح کرد: وجود بیش از ۲۰۰ خطر برای پوشش ۱۵۵ محصول و فعالیت تولیدی، ابلاغ سالانه ۹۰۰ دستورالعمل بیمه‌ای در بخش کشاورزی را می‌طلبد. تخصیص به‌موقع اعتبارات در راستای رضایت‌مندی کشاورزان بیمه‌گذار برای رسیدن به اهداف را ضروری کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.