کد خبر : 9292
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395 - 20:03

بی مهری به دامداران / دامداران خواستار اجرای قوانین حمایتی دولت شدند

دهقان نیوز / در این پارچه نوشته ها از نمایندگان مجلس برای نجات دامپروری از نابودی در اجرای قوانین حمایتی استمداد شده است.

 

دهقان نیوز / در این پارچه نوشته ها از نمایندگان مجلس برای نجات دامپروری از نابودی در اجرای قوانین حمایتی استمداد شده است.

 

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، این عده با حمل پارچه نوشته هایی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند در راستای وظیفه نظارتی خود مبنی بر اجرای قوانین حمایتی به مشکلات دامداران رسیدگی کنند.
در این پارچه نوشته ها از نمایندگان مجلس برای نجات دامپروری از نابودی در اجرای قوانین حمایتی استمداد شده است.
همچنین خرید شیر و گوشت دامداران براساس نرخ مصوب و هشدار در باره پیامد ضربه به تولید به مثابه ضربه به استقلال، از دیگر شعارهای حک شده بر روی پارچه نوشته ها بود.
دامداران همچنین ممنوعیت واردات فراورده های لبنی و دامی را از دیگر خواسته های خود اعلام کردند.
حضور این دامداران در این محل که بیش از دو ساعت طول کشید، با سخنان حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیگیری خواسته های دامداران و قرائت قطعنامه آنها پایان یافت .
در این قطعنامه، ضرورت خرید تضمینی فراورده های دامی و اجرای قوانین حمایتی از بخش کشاورزی، گُسیل نماینده دولت برای رسیدگی به مشکل دامداران اصفهان، مورد تاکید قرار گرفته است .
اجرای مواد ۱۹ – ۱۱ و ۲۰ قانون نظام جامع دامپروری، ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و اجرای ماده واحده قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی مصوب سال ۱۳۶۸ و متمم های آن از دیگر نکات مورد تاکید در این قطعنامه بود .
یکشنبه گذشته نیز جمعی از دامداران اصفهان با حضور در مقابل جهاد کشاورزی استان اصفهان، اجرای قوانین حمایتی دولت و خرید شیر به قیمت مصوب از سوی کارخانه های شیر را خواستار شدند.
برخی از این دامداران در گفتگو با ایرنا تصریح کردند: اگر شیر به قیمت مصوب یکهزار و ۴۴۰ تومان از آنها خریداری شود حداقل از ضرر و زیان دامداران جلوگیری خواهد شد .
آنان افزودند: با این حال کارخانه ها، مواد لبنی شیر را به قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان از ما می خرند که این رقم با هزینه تولید شیر و خوراک دام به زیان ما تمام می شود لذا بسیاری از دامداران تصمیم دارند عرصه تولید را رها کنند.
استان اصفهان چهار هزار و ۱۵۲ واحد دامداری صنعتی و ۱۳ هزار و ۶۲۴ واحد دامداری نیمه صنعتی دارد.
در استان اصفهان دو میلیون و ۹۰۰راس گوسفند و بز(بجز دام عشایر) و ۵۲۵ هزار راس گاو و گوساله و بالغ بر ۱۰ هزار نفر شتر وجود دارد که از نظر واحد دامی معادل ۶٫۸(شش و هشت دهم) میلیون واحد دامی(دام سبک و سنگین) است.
سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۵۵ هزار تُن شیر در استان اصفهان تولید می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.