کد خبر : 8605
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 10:36

بیکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی / رییس نظام مهندسی: ذهنیت کارمندی، دلیل بیکاری مهندسین کشاورزی است / دولت محدودیت استخدامی دارد

دهقان نیوز / ذهنیت کارمندی فعالیت فارغ‌التحصیلان است در حالی که دولت در استخدام و جذب نیرو با محدودیت‌هایی روبه‌رواست.

دهقان نیوز / ذهنیت کارمندی فعالیت فارغ‌التحصیلان است در حالی که دولت در استخدام و جذب نیرو با محدودیت‌هایی روبه‌رواست.

معرفت آذری گفته توسعه پایدار در بخش کشاورزی با بها دادن به تولید متنوع محصولات منجر به اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان کشاورزی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با وجود استعدادها وتوانمندی‌های بخش کشاورزی از مجموعه اعضای این سازمان ۳ هزار و ۳۰۰ نفر بیکار و جویای اشتغال در بخش کشاورزی داریم.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی تلاشی جدی انجام می‌دهد در مسیر ارتقای اخلاق حرفه‌ای در تمامی امور کشاورزی و رشته‌های مرتبط به انجام برسد، افزود: همت راستینی داریم تا حفظ محیط زیست به ویژه منابع پایه تجدیدشونده آب، خاک و … با هدف دستیابی به توسعه پایدار به انجام برسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل ضرروت افزایش کمی و کیفی تولید دربخش کشاورزی و حفظ و حمایت از حقوق صنفی مهندسان کشاورزی را در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی و نظارت بر حسن اجرای وظایف فنی و حرفه‌ای اعضای سازمان بسیار ضروری اعلام کرد.

 آذری افزود:  حمایت از تشکل‌های صنفی و تولیدی بخش و تلاش در مسیر ساماندهی امر اشتغال مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی و کمک به صدور خدمات کشاورزی به خارج از کشور را بسیار ضروری و حیاتی اعلام کرد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دارای ۵ هزار و ۳۰۰ عضو در سطح کارشناسی، ارشد و دکتری در ۲۰ رشته کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: تعدادی از این فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند ولی همچنان بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از این اعضا بیکار بوده  و جویای اشتغال هستند.

آذری به سطح تحصیلات اعضای این سازمان اشاره کرد و افزود: ۹۱ درصد اعضای این سازمان در سطح کارشناسی، بیش از ۸ درصد در سطح کارشناسی ارشد و مابقی نیز در سطح دکتری فعالیت می‌کنند به طوری که بیشترین فارغ‌التحصیلان در رشته زراعت، و اصلاح نباتات وکمترین آنها در اقتصاد کشاورزی است.

وی به علل بیکاری فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این علل ذهنیت کارمندی فعالیت فارغ‌التحصیلان است در حالی که دولت در استخدام و جذب نیرو با محدودیت‌هایی روبه‌رواست.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اجرایی نشدن تعدادی از مواد قانونی و آیین‌نامه‌های قانون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی را یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه برخی مقاومت‌ها از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی در برون‌سپاری‌های امور و تصدی‌گری‌ها را بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی شاهد و ناظر هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.