کد خبر : 43683
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 13:36

بیشترین سود محصولات کشاورزی نصیب دلالان می شود

توسعه تعاونی ها، دست دلالان را از این سود کوتاه می کند.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشترین سود حاصل از فعالیت کشاورزان نصیب دلالان می شود، گفت: توسعه تعاونی ها، دست دلالان را از این سود کوتاه می کند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، «حمید کلانتری»  در نشست خبری که در سالن تلاش برگزار شد، افزود: امسال صادرات محصولات کشاورزی به دلیل افزایش قیمت محصولات باغی و نرخ دلار، رشد قابل توجهی داشت، اما بخش عمده سود، نصیب دلالان شد.
وی اضافه کرد: اکنون تعداد اعضای تعاونی ها به ۱۱ میلیون نفر رسیده و چنانچه تعاونی ها به خوبی نظارت شوند، اقتصاد مردمی می شود و شاهد کمترین فساد خواهیم بود.
کلانتری نقش فقرزدایی تعاونی ها را یادآور شد و گفت: سرمایه های خرد مردم می تواند تجمیع و در قالب تعاونی وارد اقتصاد شود.
معاون وزیر تعاون افزود: تاسیس ۲۲ هزار و ۴۰۰ تعاونی در پنج سال گذشته، نشان دهنده رشد ۷۶ درصدی تاسیس تعاونی ها نسبت به پیش از آن حکایت دارد.
به گفته وی، تعاونی ها توانسته اند ۳۵۳ هزار شغل ایجاد کنند که رشد ۷۹ درصدی در این زمینه بدنبال داشت .
کلانتری سهم بخش کشاورزی را در تعاونی های تازه تاسیس ۶ هزار و ۴۶۰ تعاونی دانست و گفت: سهم صنعت چهار هزار و ۴۰۰، معدن ۲۵۰، خدمات هفت هزار و ۴۵۰ و سهم بخش حمل و نقل نیز ۲۵۶ تعاونی است.
این مقام مسئول اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ تعاونی جدید ایجاد شده که می تواند ۷۳ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد کند.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع اجرای طرح ویژه روستا-تعاون را یادآور شد و گفت: این طرح با هدف اشتغالزایی بخش تعاون اجرا می شود و تاکنون چهار هزار تعاونی در آن ثبت نام کرده اند.
به گفته کلانتری، ۹۱۶ هزار میلیارد تومان طرح در قالب طرح روستا-تعاون به بانکهای عامل معرفی شده اند که ۳۳۰ میلیارد تومان پرداخت و ۱۴۰ میلیارد تومان نیز مصوب شده است.
وی پیرامون برگزاری جشنواره تعاونی های برگزیده گفت: ۱۵هزار و ۵۰۰ تعاونی برای ارزیابی در این جشنواره مشارکت کرده اند که از این تعداد، ۳۳ تعاونی برتر و هشت تعاونی به عنوان تداوم برتری معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، پیشترمعاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون ضمن یادآوری رشد تعاونی‌ها در دولت یازدهم گفته بود: سال‌های ۹۵- ۱۳۹۲ بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی در سطح کشور تشکیل شد و تعاونی‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی ۴۵ درصد نسبت به قبل از آن رشد داشتند.‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.