کد خبر : 594
تاریخ انتشار : شنبه 9 آبان 1394 - 9:51

بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی برای حفاظت از عرصه های ملی

بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی برای حفاظت از عرصه های ملی

دهقان نیوز / در حال حاضر فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت بالقوه ای دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره برد.

دهقان نیوز / در حال حاضر فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت بالقوه ای دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره برد.

به گزارش دهقان نیوز ار ارومیه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از تصمیم این اداره کل با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان برای به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در حفاظت و احیای عرصه های ملی استان خبر داد.

رحمان وهاب زاده افزود: در راستای بهره مندی از ظرفیت دانشگاهی تفاهم نامه ای بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شد که امیدواریم مثمر ثمر باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی ظرفیت بالقوه ای دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره برد.

وی اظهار کرد: بهره مندی از این ظرفیت بالقوه می تواند در راستای حفاظت و احیای منابع طبیعی آذربایجان غربی بسیار موثر بوده و ضمن ایجاد اشتغال، حراست از موهبت های خدادادی را نیز موجب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: امیدواریم این تفاهم نامه آغاز تحول مهم در عرصه های منابع طبیعی باشد و روند تحول را در این حوزه شاهد باشیم.

 در حال حاضر دو میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی در آذربایجان غربی وجود دارد که همه ساله بخش عمده ای از آن به دلیل استفاده ها و بهره برداری های غیر اصولی تخریب می شود.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی حدود ۱۱ هزار نفر عضو دارد.

فارغ التحصیلان بخش کشاورزی از جمله افراد تحصیل کرده بیکار در آذربایجان غربی به شمار می روند.

به گفته مسئولان حدود ۱۱۷ هزار نفر فارغ التحصیل بیکار در آذربایجان غربی وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شمس الله امیریان کارشناس کشاورزی کرمانشاه چهارشنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰:۳۱

با اجرای طرح ایجاد سامانه های کشاورزی بعید میدانم حتی یک کارشناس بیکار هم باقی بماند ولی ده سال است دارم داد میزنم بابا فقط راه نجات این بیکاری وتوسعه همه جانبه کشاورزی ما اجرای بی قید وشرط همین طرح سامانه های کشاورزی است که ۴ سال طول کشیده تا تدوین وکامل شده بنده حاضرم شبانه روز یا در وزارت خانه ویا در سازمان نظام مهندسی کشاورزی بعنوان مشاورز تا اجرای کامل این طرح بدون چشم داشتی همکاری لازم داشته باشم ولی مطمعآ مهیچ کس هیچ اهمیتی نمیدهد که کی بی کاره کی نیست فقط مینویسند وبس حرف قشنگ زیاد میزندد ولی به عمل میرسد همه پنهان می شوند باور کنید در طرح یاد شده تا ۴۰۰ هزار کارشناس با بهترین درامد وطی ۵ سال کشاورزی را نیز به طور معجزه آسائی تغییر میدهند ولی افسوس بنده که وزیر نیستم تا از فردا دستور اجرائیش را صادر نمایم وزیز عزیز هم صدای ما را نیشنود پس بچرخ تا بچرخیم.