کد خبر : 24866
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1395 - 19:30

واگذاری تراکتور نو در بخش کشاورزی

محل تامین اعتبار تراکتورهای خریداری شده از سوی کشاورزان ؛تسهیلات بانکی و آورده خود کشاورز است.

محل تامین اعتبار تراکتورهای خریداری شده از سوی کشاورزان ؛تسهیلات بانکی و آورده خود کشاورز است.

بکارگیری ۷۸۱ تراکتور نو در بخش کشاورزی گلستان/کسب رتبه نخست کشور

 مختار مهاجر افزود: تاکنون ۷۱۷ دستگاه تراکتور خریداری شده از سوی کشاورزان گلستانی، تحویل آنان شده است و بقیه تراکتورها در یک هفته آینده تحویل می شود.
وی اضافه کرد: محل تامین اعتبار تراکتورهای خریداری شده از سوی کشاورزان ؛تسهیلات بانکی و آورده خود کشاورز است.
به گفته وی؛ در این بخش کشاورزان آذربایجان شرقی با خرید ۴۴۶ دستگاه تراکتور رتبه دوم کشور را دارند.
معاون فناوری و مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گلستان پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: در سه سال اخیر، سه هزار و۳۰ دستگاه تراکتور نو با ایجاد خط اعتباری ویژه توسط دولت برای شکوفایی بخش کشاورزی استان به مبلغ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
عید محمد فاروقی افزود که امسال هم دولت خط اعتباری ویژه برای خرید یکهزار دستگاه تراکتور نو به استان گلستان به مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
به گفته وی؛ در مجموع در چهار سال اخیر با ایجاد خط اعتباری، سهم آورده متقاضیان و کمک های بلاعوض جهاد کشاورزی در نوسازی تراکتورهای بخش کشاورزی استان، حدود دوهزار میلیارد ریال بوده که بیش از ۲۵ درصد آن مربوط به سال مالی ۹۵ می باشد.
وی؛ توجه و سرمایه گذاری دولت برای نوسازی تراکتورهای بخش کشاورزی گلستان را سازنده و روبه جلو دانست و افزود: این توجه به طور قطع در سال های آتی در رونق کشاورزی نقش موثری دارد.
استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود.
طبق گزارش اخیر سازمان جهادکشاورزی گلستان تولیدات استان در بخش زراعت، باغبانی، دام و طیور، صید و پرورش ماهیان خاویاری، جنگل و مرتع در سال زراعی ۹۴، چهار میلیون و ۳۴۸ هزار تن به ارزش ۶ هزار و۵۵۱ میلیارد تومان بوده است.
درگلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، علاوه بر۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون ۳۰ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، ۱۲۰ کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود ۹۰۰ واحد مرغداری وجود دارد و از ۲۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه تراکتور نو و فرسوده در تولید محصول های کشاورزی بهره برداری می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.