کد خبر : 5708
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اسفند 1394 - 11:34

به کشاورزی ظلم شده است / اعطای تسهیلات به کشاورزان هدفمند نیست

دهقان نیوز / کشاورزان و بویژه جوانان انگیزه ای برای ماندن در روستا نداشته و اقدام به مهاجرت به شهر و روی آوردن به شغل های کاذب مانند دست فروشی و کارگری می کنند که در شان آنان نیست.

دهقان نیوز / کشاورزان و بویژه جوانان انگیزه ای برای ماندن در روستا نداشته و اقدام به مهاجرت به شهر و روی آوردن به شغل های کاذب مانند دست فروشی و کارگری می کنند که در شان آنان نیست.

رییس نظام صنفی کشاورزی بروجرد گفت: به بخش کشاورزی ظلم شده است.

علی کردی در گفتگو با دهقان نیوز در تشریح مشکلات بخش کشاورزی در سال ۹۴ گفت: انباشته شدن بدهی بانکی کشاورزان، سختگیری بانکها در خصوص اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان، عدم تعامل برخی دستگاه های دولتی با کشاورزان، بالا رفتن سن مکانیزاسیون کشاورزی، بالا رفتن سن شاغلین بخش کشاورزی و بیمار شدن اراضی کشاورزی بدلیل استفاده نکردن از نهاده های خوب از جمله مشکلات بخش کشاورزی است.

وی افزود: وجود چنین مشکلاتی باعث شده است کشاورزان و بویژه جوانان انگیزه ای برای ماندن در روستا نداشته و اقدام به مهاجرت به شهر و روی آوردن به شغل های کاذب مانند دست فروشی و کارگری می کنند که در شان آنان نیست.

رییس نظام صنفی کشاورزی بروجرد عملکرد بانکها در بخش کشاورزی را نامطلوب برشمرد و گفت: برخی بانکها بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی عمل می کنند. تسهیلات اعطایی به کشاورزان اصلا هدفمند نیست و عملا برای اهداف و سیاست های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بخش کشاورزی تعریف نشده است.

علی کردی افزود: از سویی منابع مالی در بانکها کم است و از سویی همه می خواهند از این تسهیلات بهره ببرند و اینجاست که می بینیم بدون هیچ برنامه ای این تسهیلات اعطا می شود و جهاد کشاورزی هم برنامه ای برای بهبود این وضع ندارد. متاسفانه بسیاری کشاورزنماها خود را جای کشاورز معرفی می کنند و از تسهیلات بانکی که برای کشاورزان است استفاده می کنند و می بینیم که عملا هیچ سودی برای بخش کشاورزی و جامعه کشاورزان ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حبیب الله كاوسی پنجشنبه , ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

متاسفانه سیستم بانکی جواب. نمیدهد..آقای کردی کاملا.درست میکویید.و چنانچه این روند ادامه پیدا کنید نه تنها کشاورزی.لطمه دار میشود بلکه داد کشاورز ان.هم در خواهد امد..وطیفه مدیران دولتی و نظام بانکی و نمایندگان مجلس. است که هرچه سریعتر فکر و چاره ای بکنند.داد کشاورز ان.را در خواهند اورد