کد خبر : 26187
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 - 22:07

به همت بسیج مهندسین کشاورزی / علمی‌سازی کشاورزی در ۶۷۰۰ روستا

به همت بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در ۶۷۰۰ روستا، طرح علمی‌سازی کشاورزی اجرا می‌شود.

به همت بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در ۶۷۰۰ روستا، طرح علمی‌سازی کشاورزی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به فعالیت سه ساله مجمع بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: به همت بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در ۶۷۰۰ روستا، طرح علمی‌سازی کشاورزی اجرا می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از تسنیم، محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان مهندسین کشاورزی در سومین اجلاس سالانه مجمع بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و همایش فصلی اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش‌های ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) ری برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه بسیج به کلام امام راحل تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بود که امروز رهبر معظم انقلاب این مهّم را به تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی ارتقاء دادند.

وی بیان داشت: بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی به مدت سه سال است که تشکیل شده و هزاران نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی در آن عضو هستند.

رئیس سازمان مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به دستاوردهای عملی این قشر، ابراز کرد: تدوین ۵۸ کتاب تخصصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی از دستاوردهای علمی این قشر بسیج بوده است.

جهانسوز درباره تولیدات فرهنگی و تربیتی بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: تدوین ۸ عنوان کتاب با موضوع کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه علوم اسلامی از نتایج و ثمرات تلاش بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه فضای مجازی، اظهار داشت: راه‌اندازی ۲ پژوهشکده مجازی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، راه‌اندازی سامانه محدودیت‌یابی کشاورزی ویژه تلفن همراه، راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری اطلاعات قطعات زمین‌های کشاورزی و راه‌اندازی سامانه پیامکی ویژه رصد فعالیت‌های طرح همگام، از فعالیت‌های این قشر در عرصه فضای مجازی بوده است.

رئیس سازمان مهندسین کشاورزی کشور گفت: ایجاد هزاران شبکه فعال طرح بسیج همگام با کشاورزی با ۶۷۰۰ روستای تحت پوشش با هدف علمی‌سازی کشاورزی، اعزام کلنیک سیار دامپزشکی و دامپروری به مناطق محروم و عشایری و برگزاری اردوهای جهادی از دیگر فعالیت‌های سازندگی بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی به شمار می‎رود.

جهانسوز در راستای فعالیت‌های آموزشی گفت: برگزاری ۱۱۰ همایش علمی کردن کشاورزی با حضور صدها کشاورز نمونه و آموزش تخصصی و تسهیل‌گری ۳۳۲۷ نفر از مربیان و سرمربیان طرح بسیج همگام با کشاورز، از نمونه فعالیت‌های فرهنگی این تشکل بوده است.

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای بسیج قشر مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: ثبت ۱۲۲۳ مورد افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در سراسر کشور، در زمین‌های تحت پوشش طرح بسیج همگام با کشاورز از نتایج این فعالیت‌ها بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.