کد خبر : 54686
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 8:13

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

به نهاده‌ های کشاورزی ارز نمی دهند ولی قهوه و نسکافه ارز دولتی می گیرند! / تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی باید در اولویت باشد

به نهاده‌ های کشاورزی ارز نمی دهند ولی قهوه و نسکافه ارز دولتی می گیرند! / تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی باید در اولویت باشد

تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی برای تولیدکنندگان سخت شده است.

تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی برای تولیدکنندگان سخت شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دلیل تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار ارز ویژه واردات قهوه چیست؟ گفت: تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی برای تولیدکنندگان سخت شده است.

سید جواد ساداتی نژاد در گفتگو با تسنیم گفت: از دولت در این شرایط انتظار داریم مقتدرانه و به صورت ویژه در میدان باشد؛ امروز با توجه به قیمت گوشت قرمز مردم به سمت گوشت سفید متمایل هستند؛ اما امروز قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ نگران کننده است گفت: از دولت انتظار می‌رود که این موضوع را کنترل کند چرا که امنیت غذایی در این شرایط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است تا در حوزه کشاورزی و دامی خودکفا باشیم در حالی که تا به امروز در تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی به خارج از کشور وابسته بودیم.

وی با اشاره به مشکلات تامین کود فسفات توسط کشاورزان تصریح کرد: لازم است تا تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی برای دولت در اولویت باشد در حالی که متاسفانه برای نهاده‌های دامی و کشاورزی ارز لازم اختصاص داده نمی‌شود؛ اما برای قهوه، نسکافه، زردچوبه، ادویه جات و از این قبیل مواد در سه ماهه سال جاری ۳۰۰ میلیون دلار ارز اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تنوع بالای کاری کمیسیون مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌های متعدد تنها صنعتی که رشد اقتصادی آن مثبت بوده صنعت کشاورزی است و با توجه به اشتغال در این زمینه حدود یک سوم اشتغال کشور به این زمینه وابستگی دارد که نشان‌دهنده اهمیت این صنعت است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دلیل بحران آب باید کشت گلخانه‌ای افزایش پیدا کند در حالی که متاسفانه در کشور هنوز کشاورزی به عنوان صنعت شناخته نمی‌شود و بر همین اساس هنوز موضوع بیمه کشاورزان به ساماندهی نرسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.