کد خبر : 17676
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1395 - 20:13

به دوران زندگی روستایی خود افتخار می‌کنم / به روستاییان وام کم بهره می دهیم

حسن روحانی از پرداخت وام کم‌بهره به روستاییان خبر داد و گفت: در این راستا سه صندوق ایجاد شده و تلاش می‌کنیم روستاییان و عشایر از وام ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.

حسن روحانی از پرداخت وام کم‌بهره به روستاییان خبر داد و گفت: در این راستا سه صندوق ایجاد شده و تلاش می‌کنیم روستاییان و عشایر از وام ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایانا ، شاید اگر نگاهی داشته باشیم به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ خورشیدی که جامعه کشاورزان برخلاف انتظار رقبای رئیس جمهوری منتخب، حامیان اصلی و برگ برنده او در آن انتخابات شدند، بتوان به تأثیر خاستگاه روستایی‌زاده بودن رئیس جمهوری پی برد که در عین برخورداری از فاکتورهای سیاسی و دیپلماتیک، روستایی بودنش نیز تأثیرگذار بوده باشد. امری که به مرور با تشکیل معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم در نهاد ریاست جمهوری و همچنین انتخاب روزی به نام “روز ملی روستا” در تقویم ملی نشان داد که چرا حسن روحانی در نطق دیشب خود در دیدار با عشایر و روستاییان کهگیلویه و بویراحمد، با افتخار خود را روستایی‌زاده می‌داند و صراحتاً اعلام می‌کند: “به دوران زندگی روستایی خود افتخار می‌کنم.”

رئیس جمهوری در سخنرانی خود با بیان اینکه “در دوران کودکی و نوجوانی در روستا بوده‌ام و به دوران زندگی روستایی خود افتخار می‌کنم.” گفت: برای تحصیل در حوزه‌های قم و مدتی نجف و دانشگاه‌های داخل و خارج بوده‌ام، اما روستا جای دیگری است.

وی به دلاورمردی‌های عشایر در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: در ادوار مختلف هر وقت مشکلی برای عزت و کیان کشور به‌وجود می‌آمد، عشایر در صف مقدم و روستاییان در صحنه حاضر بودند و ایثار و فداکاری کرده‌اند.

روحانی در این نشست به استعدادهای سرشار عشایر اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از بزرگان از همین جامعه عشایری برخواسته‌اند.

وی عشایر و روستاییان را قشر تولیدگر دانست و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از بار اقتصاد مقاومتی بر دوش این قشر است.

رئیس جمهوری حمایت از عشایر و روستاییان را در اولویت برنامه‌های دولت دانست و تصریح کرد: دولت برای تحقق خواسته‌های جامعه عشایری و روستایی تلاش خود را مضاعف خواهد کرد.

روحانی به برخی از اقدامات دولت در این زمینه از جمله طرح تحول سلامت اشاره کرد و یادآور شد: این دولت در زمینه سلامت به‌ویژه برای روستاییان و عشایر قدم‌های خوبی برداشته است.

وی تأکید کرد: بیمه سلامت را برای سراسر کشور توسعه دادیم و ظرف یک سال ۱۱میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار دادیم.

روحانی اظهار داشت: طرح تحول سلامت تا نقطه مطلوب و برای همه کشور ادامه می‌یابد.

وی توسعه راه‌های روستایی را از دیگر اقدامات دولت عنوان کرد و گفت: احداث، ترمیم و آسفالت راه‌های روستایی در کشور انجام شده و قیر مجانی باز هم بدین منظور ارائه می‌شود.

رئیس جمهوری بر توسعه آموزش در عشایر تأکید کرد و افزود: باید زمینه ادامه تحصیل فرزندان عشایر به‌خوبی مهیا شود.

روحانی از پرداخت وام کم‌بهره به روستاییان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا سه صندوق ایجاد شده و تلاش می‌کنیم روستاییان و عشایر از وام ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.

وی آبرسانی برای روستاییان را از دیگر اقدامات اساسی دولت عنوان کرد و ادامه داد: حرکت‌های وسیعی را در سراسر کشور برای آبرسانی به روستاها آغاز کردیم.

روحانی تصریح کرد: در این چند ماهه اقدامات خوبی انجام شده و تا پایان سال ادامه می‌یابد تا روستاییان از آب شرب مناسب بهره‌مند شوند.

وی در زمینه گازرسانی به روستاها نیز یادآور شد: قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و تا پایان دولت یازدهم ۹۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش گاز قرار می‌گیرند.

رئیس جمهوری توسعه ارتباطات و اینترنت در روستاها را از دیگر اقدامات مهم دولت عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.