کد خبر : 34663
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 13:24

به داد دامداران برسید / نظام مهندسی کشاورزی برای صدور پروانه دام سختگیری می کند

به داد دامداران رنج کشیده برسید.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس با اشاره به مشکلات فراوان دامداران این منطقه گفت: از جناب آقای مهندس حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی خواهشمندیم به داد دامداران رنج کشیده شهرستان طبس برسند.

مسعودرضا بندگی در گفتگو با دهقان نیوز اظهار داشت: جناب آقای حجتی، از سال ۱۳۸۹ نظام صنفی کشاورزی در سراسر کشور تشکیل شد و همانطوری که مستحضرید این نظام صنفی تنها تشکلی است که برخواسته از رای مستقیم کشاورزان، دامداران و باغداران است. نظام صنفی کشاورزی با کمترین تشریفات و حداقل هزینه ها، کار کشاورزان و دامداران را در کمترین زمان انجام می دهد و این یک حُسن می باشد و تقریبا اعضاء نظام صنفی از عملکرد این نظام صنفی راضی هستند که جای خوشبختی برای اعضای هیئت مدیره های نظام صنفی سراسر کشور می باشد ولی متاسفانه بعضی دستگاه های زیرمجموعه آن وزارتخانه این تعامل را برنتافته و به انواع و اقسام مختلف، مشکلاتی را برای دامداران و عشایر به وجود می آورند. نمونه آن، بخشنامه معاونت محترم امور دام کشور که عرصه را بر قشر ضعیف دامدار تنگ کرده است و صدور پروانه را به نظام مهندسی کشاورزی واگذار کرده است. نظام مهندسی کشاورزی برای صدور پروانه سختگیری های زیادی می کند و بعضا یک دامدار برای گرفتن یک پروانه باید از ۱۶ دستگاه استعلام بگیرد.

وی ادامه داد: جناب آقای وزیر با این سنگ اندازی ها، درب تعداد اندک دامداری هایی که به تولید مشغول اند هم بسته می شود. جناب آقای مهندس حجتی، متاسفانه مصوبه خرید شیر ۱۴۴۰ تومانی هم اجرا نمی شود ! حتما مستحضر هستید آذوقه، گران تر از شیر است. از گاودار طبسی شیرش را کیلوئی حدود ۹۵۰ تومان می خرند و همانجا علوفه را کیلوئی ۱۴۰۰ تومان به او می فروشند. آقای وزیر تا کی بی مهری به کشاورز و دامدار، تا کی دامدار می تواند زیر بار مشکلات خودساخته بعضی نهادهای زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی طاقت بیاورد؟!

بندگی گفت: به هر جا و هر کسی که نامه نوشتیم دریغ از یک خط جواب ، آقای وزیر آیا می دانید که حق بیمه گاوها نسبت به سال گذشته حدود ۱۷۰% افزایش داشته و متاسفانه غرامت پرداختی حدود ۱۵% افزایش یافته است. در کجای دنیا اینگونه با دامدار و کشاورز و قشر تولید کننده برخورد می کنند ؟!

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس در پایان گفت: دام دامداران عشایر شهرستان طبس گرسنه و دامداران اکنون پولی بابت خرید نقدی جو و آذوقه دامشان ندارند لذا از حضرتعالی انتظار داریم که در این موقعیت فوق بحرانی دامداران، دستور فرمائید ۲۰۰۰ تن جو مدت دار در اختیار آنان قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.