کد خبر : 54391
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 19:18

دبیر نظام صنفی کشاورزی قزوین در گفتگو با دهقان نیوز:

به تشکلهای کشاورزی بی توجهی می شود / نظام صنفی کشاورزی تعطیل است / دولت بدون حضور تشکلها ناموفق است

به تشکلهای کشاورزی بی توجهی می شود / نظام صنفی کشاورزی تعطیل است / دولت بدون حضور تشکلها ناموفق است

بدون حضور تشکلها، دولت ناموفق است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی قزوین گفت: کشاورزان از قیمتها سردرگم هستند. شاهد سموم بی کیفیت با قیمت گران در بازار هستیم. بدون حضور تشکلها، دولت ناموفق است.

حسین کاکاوند در گفتگو با دهقان نیوز گفت: فصل برداشت محصول گوجه سبز است و میدان های تره بار به ازای هر کیلو گوجه سبز ۳۰۰۰ تومان پرداخت می کنند در حالیکه هزینه تمام شده هر کیلو پای کشاورز بیش از ۴۰۰۰ تومان است.

وی افزود: سموم کشاورزی منقضی شده در بازار فراوان است و در خیابان راه آهن قزوین تعداد زیادی فروشگاه سم مجاز و غیر مجاز در کنار هم در حال داد و ستد هستند و وجود سموم تاریخ مصرف گذشته در بازار زیاد شده و هیچگونه نظارتی بر آن وجود ندارد. بطور مثال سموم آلمانی که از سال ۲۰۱۷ تاریخ مصرفشان منقضی شده اکنون در بازار به قیمتهای گزاف موجود هستند. کشاورزان سردرگم شده اند.

وی گفت: دیگر مثل قدیم نیست که کشاورزان کم سواد باشند امروزه فرزندان کشاورزان نسل قبل در حال تحصیل و یا دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و دارای اطلاعات هستند.

وی افزود: همچنین بی توجهی به تشکلهای کشاورزی در کشور معظلی شده و مسئولین این را بدانند که هیچ دولتی بدون حضور تشکلها موفق نبوده و نخواهد شد.

حسین کاکاوند گفت: در خصوص نظام صنفی کشاورزی شهرستان قزوین باید بگویم که بی سر و سامان است و به آن اهمیتی داده نمی شود بطوریکه از سال ۱۳۹۳ تاکنون هیچگونه انتخاباتی در آن برگزار نشده ولی کارمندان دفتر نظام صنفی کشاورزی مخلصانه در حال تلاش و پیگیر امور کشاورزان هستند ولی اصلا دولت برای نظام صنفی ها و تشکلها اهمیت قائل نیست. حتی نظام صنفی کشاورزی استان نیز به حال خود رها شده و تعطیل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.