کد خبر : 19560
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 20:41

بهای گندم کشاورزان تا مهر پرداخت می شود

مابقی پرداختی کشاورزان تا مهرماه پرداخت و دغدغه کشاورزان رفع شود.

بهای گندم کشاورزان تا مهر پرداخت می شود

 

 عبدالمحمد زاهدی در دومین جلسه شورای زکات استان در سنندج افزود: پرداخت پول گندم بر اساس تاریخ تحویل گندم صورت می گیرد و ما چون استان سردسیری هستیم دیرتر محصول برداشت و دیرتر نیز تحویل داده می شود.
وی با بیان اینکه این امر کشاورزان استان را برای کشت مهرماه با مشکل مواجه می کند قول مساعد داد که مابقی پرداختی کشاورزان استان تا مهرماه پرداخت و دغدغه کشاورزان رفع شود.
وی با تاکید بر تلاش برای احیای هرچه بیشتر فرهنگ زکات در جامعه گفت: فرمانداران و بخشداران نقش موثری در فرهنگ سازی این فریضه الهی دارند.
زاهدی افزود: بحث زکات از دو جهت شرعی و قانونی مورد توجه است و همه مسلمانان باید به این وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند و ما به عنوان مدیران جامعه باید بیشتر از سایر مردم به این مهم اهتمام داشته باشیم.
وی با بیان اینکه فرمانداران، بخشداران و ائمه جمعه نقش جدی در فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به امر زکات دارند تاکید کرد: همه متولیان امر باید کمک کنند که این فرهنگ بدرستی در جامعه نهادینه شود و مردم وظیفه دینی و شرعی خود را بهتر از گذشته انجام دهند.
استاندار کردستان اظهار کرد: امسال وضعیت محصولات کشاورزی نسبت به گذشته خوب بود و بدون شک باید نسبت به گذشته زکات بیشتری نیز جمع آوری شود.
وی ادامه داد: بدون شک یکی از راه های ترغیب و تشویق مردم به امر پرداخت زکات این است که آثار علمی آن را در زندگی عمومی خود مشاهده کنند در این صورت به تدریج پرداخت زکات به یک فرهنگ در میان جامعه تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.