کد خبر : 36698
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 18:31

برگزاری کنگره بین‌المللی آب، خاک و علوم محیطی / مهلت ثبت نام ؛ ۲۰ بهمن

کنگره بین‌المللی آب، خاک و علوم محیطی برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی آب، خاک و علوم محیطی برگزار می‌شود.

کنگره بین المللی آب، خاک و علوم محیطی، ۱۱ اسفند ماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی تهران، پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور برگزار می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیررضا نعمتی، دبیر اجرایی کنگره آب، خاک و علوم محیطی با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین کنگره بین‌المللی آب، خاک و علوم محیطی با هدف آشنایی با روش‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا جهت حفظ کمی و کیفی منابع اصلی حیات و کمک به بهبود وضعیت بحرانی آن در کشورهای در حال توسعه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: کنگره مزبور با حمایت بیش از ۴۰ ارگان، وزارتخانه، دانشگاه و انجمن علمی و نیز با حضور بیش از ۲۰۰ عضو در کمیته علمی و داوری از اساتید برجسته دانشگاهی در سطح بین‌المللی با اعلام فراخوانی شروع به دریافت و داوری مقالات اساتید، دانشجویان و پژوهشگران داخل و خارج از کشور کرده است.

دبیر اجرایی کنگره آب، خاک و علوم محیطی افزود: همچنین در این کنگره دوره‌ها و کارگاه‌های جانبی با همکاری اساتید بین‌المللی مدعو از دانشگاه‌های اوکلاهمای امریکا، ترنتو ایتالیا و تکنولوژی مالزی در جهت ارتقای سطح علمی پژوهشگران و شرکت‌کنندگان درباره علوم مربوط و آشنایی با متدهای روز جهان برگزار می‌شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: نگاه امروز به علوم میان رشته‌ای و یافتن ارتباطی میان آنها به جهت حل مسائل و مشکلات کاربردی و نیز توجه ویژه به مقوله آب و خاک دو عنصر تشکیل‌دهنده کره زمین و تامین کننده حیات می‌تواند از خسارات جبران ناپذیری به این کره خاکی جلوگیری کند. با رشد چشمگیر تکنولوژی در دهه‌های اخیر متاسفانه غفلت از منابع آب و خاک گسترش یافته و در صورت ادامه روند موجود صدمات جبران ناپذیری متوجه آیندگان خواهد شد.

وی یادآور شد: در برگزاری این کنگره از تجربیات و تخصص اساتید برجسته دانشگاه‌های داخل و خارج کشور در حوزه‌های مرتبط استفاده شده که امید است دستاوردهای این کنگره بتواند منجر به آغاز نگرشی جدید جهت بهره‌برداری صحیح، حفاظت پایدار و بهبود منابع زیست محیطی کره زمین شود.

دبیر اجرایی کنگره آب، خاک و علوم محیطی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارسال مقالات و شرکت در کنگره تا ۲۰ بهمن ماه از طریق ثبت نام در وبسایت کنگره به آدرس www.wse1.ir اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، “برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب”، “سازه‌های هیدرولیکی”، “آب و توسعه پایدار”، “کشاورزی، آبخیزداری و مدیریت آب و خاک “، “مدیریت کیفی منابع آب”، “مدیریت سیلاب”، “هیدرولوژی”، “وقایع حدی، تغییر اقلیم و هواشناسی”، “پایش و ارزیابی بحران‌های محیطی”، “پایداری اکوسیستم‌های آبی”، “چرخه هیدرولوژیکی”، “خشکسالی”، “فرسایش و رسوب”، “هیدروانفورماتیک و محاسبات نرم”، “حقوق، اقتصاد و حسابداری آب”، “هیدروژئولوژی و آبهای زیرزمینی”، “مهندسی رودخانه”، “مهندسی بنادر و علوم دریایی”، “آمایش زمین و سنجش از راه دور (RS)”، “سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)”، “مدیریت پایدار و حفاظت خاک”، “فرسایش خاک”، بهسازی و حاصلخیزی خاک”، “مدیریت بهره برداری و حفاظت آبخوان”، “سیستم‌های برقابی”، “آلودگی زیست محیطی”، “جنبه‌های زیست محیطی در علوم آب و خاک”، “پدافند غیرعامل در علوم محیطی”، “بهداشت، ایمنی و محیط زیست  (HSE)”، “طراحی و مهندسی محیط زیست”، “جغرافیا و علوم محیطی”، “اکوتوریسم و گردشگری”، “فناوری‌های نوین در علوم محیطی” و “ریزگردها و چالش‌های مربوط” از جمله محورهای این کنگره علمی محسوب می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.