کد خبر : 15082
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1395 - 18:10

برگزاری نمایشگاه محصولات روستاییان و عشایر

دهقان نیوز / امسال روز ملی روستا و عشایر با شعار”روستای نمونه ـ اقتصاد مقاومتی ـ توسعه پایدار” چهاردهم و پانزدهم مهر برگزار می شود.

دهقان نیوز / امسال روز ملی روستا و عشایر با شعار”روستای نمونه ـ اقتصاد مقاومتی ـ توسعه پایدار” چهاردهم و پانزدهم مهر برگزار می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نهاد ریاست جمهوری گفت: چهاردهم مهر ۱۰۵۰ روستای نمونه کشور معرفی و از روستائیان تجلیل می شود.

سید ابوالفضل رضوی با اشاره به اینکه امسال روز ملی روستا و عشایر با شعار”روستای نمونه ـ اقتصاد مقاومتی ـ توسعه پایدار” چهاردهم و پانزدهم مهر برگزار می شود، افزود: روستاهای نمونه بر اساس شاخص های مشارکت، فضاهای مناسب کسب و کار و دانش بنیان بودن فعالیت های اقتصادی انتخاب می شود.

وی گفت‌: برای انتخاب روستای نمونه کشور را به ۱۰۵۰ منطقه تقسیم بندی و با شعار هر بخش یک روستای نمونه است، ۱۰۵۰ روستای نمونه را انتخاب کردیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نهاد ریاست جمهوری افزود: از آنجا که ۹۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در روستاها تولید می شود، روستا مهم ترین مرکز تولید و کارآفرینی است،

برگزاری نمایشگاه محصولات روستاییان و عشایر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نهاد ریاست جمهوری، همچنین از برگزاری نمایشگاه محصولات روستاییان و عشایر در تاریخ اواخر آذر و اوایل دی ماه امسال خبر داد و گفت: این نمایشگاه ۶ روزه در محل نمایشگاه بین المللی تهران با حضور استان های مختلف کشور برگزار می شود و علاوه بر این نمایشگاه ها همزمان در سراسر کشور در مراکز استان ها دایر خواهد بود.

رضوی افزود: روستاهای استرفه جان شهرستان رودبار گیلان، زردویی استان کرمانشاه، نیستانک شهرستان نایین و چند روستای شهرستان خمین ، همدان و سمنان ، در فهرست روستاهای نمونه کشور قرار دارد.

وی گفت:‌ بر اساس شاخص های تعیین شده روستای بدون اعتیاد و بدون بیکاری نیز در فهرست روستاهای نمونه کشور خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.