کد خبر : 15730
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1395 - 13:47

موانع گشایش بزرگترین پایانه گل و گیاه کشور بررسی شد

موانع پیش روی این مجموعه که عمده آنها مشکلات اعتباری است مورد بررسی قرار گرفت.

موانع پیش روی این مجموعه که عمده آنها مشکلات اعتباری است مورد بررسی قرار گرفت.

 

محمد امامی امین با حضور در پایانه بزرگ گل و گیاه کشور در اسلامشهر از نزدیک در جریان مراحل آماده سازی این مجموعه بزرگ اقتصادی قرار گرفت.
در این دیدار که با حضور مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران، فرماندار اسلامشهر و جمعی از مسئولان محلی انجام شد، موانع پیش روی این مجموعه که عمده آنها مشکلات اعتباری است مورد بررسی قرار گرفت.
محمد امامی امین در این دیدار، مهمترین رویکرد دولت و استانداری تهران را برچیدن موانع و قوانین دست و پاگیر از پیش روی واحدهای اقتصادی معرفی کرد و گفت: دستورالعمل ها و بخشنامه های زائد باید حذف شود تا شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران، با اشاره به ظرفیت های بالای کشورمان در حوزه تولیدات گل و گیاه و سایر محصولات کشاورزی، از راه اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای همسایه طی ماه های آینده خبر داد و گفت: به زودی در کشورهای ارمنستان، روسیه، عراق و آذربایجان مراکز اقتصادی با هدف توسعه تجارت غیر نفتی راه اندازی می شود که از این طریق مسیرهای دسترسی به بازارهای آسیا و اروپا برای تولید کنندگان کشاورزی و سایر محصولات غیرنفتی کشور هموار خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، وجود یک بازار مناسب در این مناطق را یک نقطه عطف اقتصادی دانست و گفت: هم اکنون یک بازار ۵۰۰ میلیارد تومانی در این کشورها برای محصولات ایرانی وجود دارد که ما به دنبال دستیابی به این بازار بزرگ هستیم.
امامی امین در ادامه تصدی گری دولتی و دستگاه های عمومی را یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد معرفی کرد و گفت: دولت تلاش می کند تا دایره تصدی گری های خود را کاهش دهد. شهرداری ها نیز باید در این زمینه تلاش لازم را به کار گیرند. حضور بیش از ۷۰ هزار نفر شاغل در شهرداری تهران نتیجه همین علاقمندی به تصدی گری در بخش شهرداری هاست.
فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تلاش های فرمانداری برای رفع موانع تولید در این شهرستان، اظهار داشت: هیچ مانعی از طریق ادارات شهرستان اسلامشهر برای واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران وجود ندارد.
امیرالله حقیقی افزود: شهرداری ها و سایر بخش های شهرستان اسلامشهر نیز آمادگی کامل برای حمایت و همراهی با صنعتگران و سرمایه گذاران دارند و در این راه فرمانداری نیز تمام تلاش خود را به کار بسته است تا شاهد توسعه اقتصادی در این منطقه مستعد باشیم.
عملیات ساخت پایانه بزرگ گل و گیاه کشور از سال ۶۴ در شهرستان اسلامشهر آغاز شده است و طی سال های گذشته همواره با مشکلات جدی روبرو بوده است. اردیبهشت ماه امسال در ادامه سیاست های حمایتی دولت از صنایع، تسهیلات ۱۸۰ میلیارد ریالی برای تکمیل این پایانه پرداخت شده است.
این پایانه با محوریت شرکت پایاگل که تعاونی های تولیدی گل و گیاه سراسر کشور سهامداران آن هستند، در زمینی به وسعت ۱۱۹ هزار مترمربع و در فضایی با زیربنای ۱۸ هزار متر مربع در حال ساخت است که به گفته مدیران آن در صورت رفع موانع موجود، ظرف یک سال آینده به چرخه اقتصادی کشور وارد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.