کد خبر : 20939
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مهر 1395 - 23:22

برای ایجاد کشت و صنعت بدنبال سرمایه گذار هستیم / صنعت باید در خدمت کشاورزی باشد

برای ایجاد کشت و صنعت های کوچک و بزرگ به دنبال سرمایه گذار هستیم.

برای ایجاد کشت و صنعت های کوچک و بزرگ به دنبال سرمایه گذار هستیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه صنعت باید در خدمت کشاورزی باشد، از فعال سازی ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد طی سه ماه اخیر در استان اردبیل خبر داد.

مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه در سه سال استقرار دولت تدبیر و امید با توجه به منابع محدود دولتی، توسعه استان عمدتا روی سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی متمرکز شد، گفت: همچنین در همین راستا یادگیری روش های تامین مالی برای حمایت از سرمایه گذار مورد توجه قرار گرفت.

وی اردبیل را استانی مهاجرفرست معرفی کرد و افزود: به همین جهت نرخ رشد جمعیت استان نسبت به نرخ رشد جمعیت کشور پایین است.

خدابخش با ییان اینکه ۳۵ درصد مردم استان در بخش کشاورزی شاغل هستند، تصریح کرد: در همین جهت نیز متوسط درآمد سرانه استان نصف متوسط درآمد متوسط کشوری است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید در بخش تولید محصولات با ارزش افزوده را جایگزین محصولات خام کنیم، گفت: در همین راستا کشت زعفران، بادام زمینی، پسته و زیتون در استان شروع شده و به نتایج خوبی هم رسیده ایم.

وی با تاکید بر اینکه صنعت باید در خدمت کشاورزی باشد، گفت: کشاورزی مواد خام بسیار خوبی است ولی فروش خام آن اصلا به صلاح نیست.

خدابخش افزود: در بخش گردشگری نیز خدمات استاندارد، آموزش و تورگردانی یکی از موضوعات در دستور کار استان است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برای ایجاد کشت و صنعت های کوچک و بزرگ در استان به دنبال سرمایه گذار هستیم، تصریح کرد: صادرات محصولات این منطقه به کشورهای خارجی بویژه روسیه از توجیهات اقتصادی ما برای منطقه آزاد تجاری صنعتی استان می باشد.

وی گفت: یکی از دلایل تمایل ما به ایجاد منطقه آزاد در استان عدم ثبات قوانین در داخل کشور است؛ چراکه این عدم ثبات باعث نگرانی صادرکنندگان می شود.

خدابخش با بیان اینکه طی سه ماه اخیر تا به امروز ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد با پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات شروع به فعالیت کرده اند، خاطرنشان کرد: در این خصوص بانک های کشاورزی و تجارت عملکرد موفقی داشته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.