کد خبر : 19633
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 20:31

با هدف مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی / واگذاری مجتمع گلخانه ای به بخش خصوصی

وظیفه اصلی شرکت شهرک های کشاورزی، مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در این مجتمع ها است.

واگذاری ۱۴ مجتمع گلخانه ای به بخش خصوصی در دولت یازدهم

 سیدنظام الدین سجادی افزود: زیرساخت های این مجتمع های گلخانه ای توسط شرکت شهرک های کشاورزی آماده و به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی با بیان این که این گلخانه ها ظرفیت تولید ۴۰۰ تن خیار و ۳۵۰ تن گوجه فرنگی را در هر هکتار دارند، اظهار داشت: واگذاری مجتمع های گلخانه ای مربوط به استان های اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، جنوب کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، کردستان و همدان می شود.

** پنج مجتمع گلخانه ای در دست واگذاری
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی همچنین گفت: ۱۱۹ هکتار از اراضی دارای زیرساخت در قالب پنج مجتمع در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، گلستان و کردستان در مراحل پایانی واگذاری قرار دارند که به تدریج با معرفی سازمان های جهادکشاورزی استان ها و با انجام فراخوان به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.
سجادی صدور ۱۴ پروانه تاسیس ایجاد شهرک کشاورزی، ارزیابی ۳۷ مجتمع و شهرک کشاورزی دارای اولویت برای واگذاری، انجام عملیات تکمیل زیر ساخت، انجام مطالعات طراحی ۲۱ مجتمع گلخانه ای نیمه تمام، انجام مطالعات آمایش و استعداد یابی در ۱۳ استان کشور را از دیگر اقدام های این شرکت در دو سال اخیر برشمرد.
وی با بیان این که شهرک های کشاورزی مجموعه ای از مجتمع های کشاورزی، دامی و شیلاتی هستند، گفت: وظیفه اصلی شرکت شهرک های کشاورزی، مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در این مجتمع ها است.
مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی ادامه داد: بر این اساس راهبری و توسعه زیرساخت ها، نظارت، برنامه ریزی، مطالعه و طراحی و احداث شهرک های کشاورزی، حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار، ارایه خدمات مربوط به گسترش تاسیسات زیربنایی و جلب سرمایه گذاران و کارآفرینی بر عهده این شرکت است.
به گزارش ایرنا، پیش بینی ها حاکی از آن است که میزان تولید محصولات کشاورزی کشور امسال به رقم ۱۱۷ میلیون تن برسد، درعین حال ۱۳۷ میلیون تن ظرفیت فرآوری این تولیدات وجود دارد.
میزان تولیدات کشاورزی در دولت یازدهم از حدود ۹۷ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ با ۱۵٫۴ درصد رشد به ۱۱۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۴ به ارزش بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.