کد خبر : 14530
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1395 - 19:28

راه اندازی باشگاه کشاورزان / اعطای کارت اعتباری ۲۰ میلیونی به کشاورزان

دهقان نیوز / کارت اعتباری با همکاری بانک کشاورزی شارژ می شود و برای تامین کود و سم است. کشاورزان نیازی به اخذ وام ندارند و اگر کشاورز امین باشد تا ۳۰ سال می تواند کارت اعتباری را شارژ کرده و از آن استفاده کند.

دهقان نیوز / کارت اعتباری با همکاری بانک کشاورزی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان شارژ می شود و برای تامین کود و سم است.

باشگاه کشاورزان به منظور حمایت و تامین نیازهای زارعی کشاورزان در خرداد ماه امسال در استان قزوین تاسیس شد.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سال هاست که کشاورزان برای تولید و فروش محصولات خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند ؛ فروش محصولات کشاورزی، قصه خرید تضمینی، واردات محصولات باغی و زارعی و وام های ۷۰ درصدی برای آبیاری قطره ای که دولت موظف به پرداخت آن بود و گویا فقط ۳۰ درصد آن با کلی دوندگی در ارگان های مختلف به آنها داده می شود، ازجمله چالش های پیش روی تولیدکنندگان این بخش است.

بر این اساس البته مسئولان و فعالان این حوزه به دنبال راهکارهایی جهت بهبود وضعیت هستند و به تازگی باشگاه کشاورزان با هدف بررسی و حل مشکلات این قشر زحمت کش تاسیس شده که باید دید عملکرد آن در آینده چه میزان می تواند زخم های کشاورزان را التیام بخشد.

عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: باشگاه کشاورزان به منظور سهولت کار در تامین بذر، کود و خرید ماشین های کشاورزی از مراجع تامین کننده مطمئن تشکیل شده تا کشاورزان بدون اینکه به سیستم های اداری مراجعه کنند وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی افزود: کشاورزان با انتخاب نوع کالای مورد تقاضای خود می توانند انواع کودهای موجود اعم از شیمیایی، آلی، ماکرو، میکرو و انواع بذر را سفارش دهند.

کشاورز با اشاره به اینکه در این سیستم هیچ گونه مبادله پول و نقدینگی انجام نمی شود، تصریح کرد: استان قزوین به دلیل سابقه خوب در بخش کشاورزی و داشتن امکاناتی مثل آزمایشگاه خاک و آب، نقشه های خاک شناسی و تشکیل کشاورزی به عنوان پایلوت انتخاب شده است و تا پایان سال در دیگر استان ها شامل خراسان، فارس و خوزستان با کمی تاخیر، ترویج و توسعه خواهد یافت.

**قزوین اولین میزبان باشگاه کشاورزان

نیاز علی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در مورد تاسیس باشگاه کشاورزان گفت: بررسی های انجام شده در استان قزوین نشان می دهد که کشاورزان قزوینی با مشکلاتی مواجه هستند که همگی آنها ناشی از توزیع مکانی نامناسب است.

وی افزود: با بررسی های انجام گرفته به این نتیجه رسیدیم که برای اینکه کود و سم در شرایط مناسب و در بهترین حالت در اختیار کشاورزان  قرار گیرد باید نقدینگی کشاورز تقویت شود بر همین اساس پیشنهاد دادیم باشگاه کشاورزان تشکیل شود.

ابراهیمی پاک با بیان اینکه  برای هر کشاورز یک کارت اعتباری صادر می شود، تصریح کرد: این کارت اعتباری با همکاری بانک کشاورزی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان شارژ می شود و فقط برای تامین کود و سم است.

وی هدف اصلی این باشگاه  را خدمات رسانی به کشاورزان دانست و ادامه داد: در مرحله اول با صدور کارت اعتباری کود، سم، بذر و … در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.

**۱۵۵۹ سامانه خدمات رسانی به کشاورزان

یزدان سیف مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز با اشاره به ۲ اصل در تاسیس باشگاه کشاورزان گفت: یکپارچگی و تنوع خدمات و سهولت و دسترسی،  ۲ اصل اساسی در این باشگاه است و کشاورزان بدون هدر رفت وقتشان با یک تلفن ساده مشاوره گرفته و اطلاعات هواشناسی در اختیارشان قرار می گیرد و همچنین می توانند از طریق تلفن سفارش آزمایش خاک و آب دهند.

وی افزود: سامانه تلفنی ۱۵۵۹ فعلا در دسترس کشاورزان قزوینی است و تا پایان سال در سراسر کشور راه اندازی می شود.

سیف گفت: در این سامانه خدماتی همچون ارائه اطلاعات مشاوره کشاورزی در حوزه نهادهای کشاورزی، آزمایش خاک و آب به طور رایگان و ۸۰ درصد تخفیف برای افراد غیر عضو در باشگاه، خرید تلفنی محصولات کشاورزی، ارسال نهاده به مزرعه و آموزش و ترویج در محل شرکت، انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: با تاسیس این باشگاه ، کشاورزان نیازی به اخذ وام ندارند و اگر کشاورز امین باشد و اقساط خود را به موقع پرداخت کند تا ۳۰ سال می تواند کارت اعتباری را شارژ کرده و از آن استفاده کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.