کد خبر : 28731
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 دی 1395 - 19:17

با تلاش روستاییان و عشایر ؛ صادرکننده گندم شدیم

روستائیان و عشایر در شرایط کم آبی مشغول تلاش هستند و امنیت غذایی با تلاش آنها تامین شده و نتیجه تلاش آنها این بوده که در سالجاری به یکی از صادرکنندگان گندم تبدیل شویم.

روستائیان و عشایر در شرایط کم آبی مشغول تلاش و کار هستند و امنیت غذایی کشور با تلاش آنها تامین شده و نتیجه تلاش آنها این بوده که در سال جاری به یکی از صادرکنندگان گندم تبدیل شویم.

جهانگیری: دولت به طور جدی برای فعال کردن اقتصاد روستایی در صحنه حضور دارد

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری پس از بازدید از دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر درخصوص برنامه های دولت برای کمک به رونق گردشگری و صنایع دستی افزود: اقتصاد مقاومتی بنیانش بر این است که همه ظرفیت های درون کشور را به کار بگیرد.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: در همه نقاط کشور به خصوص در روستاها و عشایر ظرفیت های مختلفی وجود دارد که این ظرفیت ها به اشتغال، اقتصاد و رشد کشور کمک می کند.
جهانگیری بیان کرد: این ظرفیت ها در بخش های مختلف از جمله دامداری، صنایع دستی و گردشگری است که البته به طور خاص یکی از صنایع مهم در صنایع دستی، صنعت فرش است.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: صنعت فرش هم بار صنعتی و هم بار فرهنگی بر دوش دارد و نماد فرهنگ و تمدن ایران زمین است.
جهانگیری تصریح کرد: فرش ایرانی در دنیا به عنوان یک کالای مهم و شناخته شده مورد توجه است.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: علاوه بر فرش، صنایع دستی متعدد دیگری نیز در مناطق مختلف کشور تولید می شود که نمونه آن در این نمایشگاه عرضه شده است و هر استان در یک بخش از صنایع دستی فعالیت دارند که برخی از این صنایع تاریخ و تمدن چندصدساله با خود همراه دارند.
جهانگیری به گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: گردشگری اگر در ایران آنطور که باید فعال شود حتما با خود توسعه صنایع دستی را به دنبال خواهد داشت.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: خوشبختانه در سال های اخیر گردشگری از توسعه خوبی برخوردار بوده و گردشگران زیادی به ایران روی آوردند.
جهانگیری تاکید کرد: البته در بخش زیرساخت ها همچون تعداد هتل ها، مشکلات و محدودیت هایی وجود دارد.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: این نمایشگاه این فرصت را به مردم و تهرانی ها می دهد که یکبار دیگر با زندگی روستایی و عشایری و نقش آنها در اقتصاد کشور آشنا شوند.
جهانگیری یادآور شد: یک ماه قبل لایحه ای به مجلس ارائه شد که اجازه بگیریم ۵/۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی که معادل ریالی آن حدود پنج هزار میلیارد تومان می شود با بهره های پائین برای اشتغال روستاها خصوصا روستاهای مرزی کشور هزینه کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که این لایحه سریع تر در مجلس تصویب شود.
جهانگیری در ادامه بیان کرد: روستائیان و عشایر در شرایط کم آبی مشغول تلاش و کار هستند و امنیت غذایی کشور با تلاش آنها تامین شده و نتیجه تلاش آنها این بوده که در سال جاری به یکی از صادرکنندگان گندم تبدیل شویم.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: در سایر مواد غذایی کشور هم بار اصلی بر روی دوش روستائیان و عشایر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.