کد خبر : 53728
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 فروردین 1399 - 13:20

وزیر جهاد کشاورزی:

باید در نشست با تشکل های کشاورزی قیمت گندم را به قیمت جهانی نزدیک کنیم

باید در نشست با تشکل های کشاورزی قیمت گندم را به قیمت جهانی نزدیک کنیم

برنامه های مفصلی برای افزایش عملکرد گندم در کشور داریم.

وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۴ میلیون تن گندم تولید و ۱۰٫۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می شود.

کاظم خاوازی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره قیمت گذاری محصولات کشاورزی گفت: خوشبختانه امسال آقای رئیس جمهور توجه ویژه ای داشتند و قیمت گندم را از هر کیلوگرم  ۲۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان رساندند و ما در نظر داریم با نشست هایی که با تشکل های کشاورزی به ویژه بنیاد گندمکاران خواهیم داشت، بتوانیم قیمت گندم را هر سال نزدیک تر به قیمت های جهانی و روز دنیا تعیین کنیم و این موضوع می تواند به پایداری تولید در کشور کمک کند.

وی افزایش عملکرد در واحد سطح را از راهکارهای تثبیت پایداری تولید گندم برشمرد و افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح با شعار سال یعنی جهش تولید نیز منطبق است.

وی میانگین عملکرد گندم آبی و دیم در واحد سطح را به ترتیب ۴٫۵ تن و ۱٫۳ تن در هکتار اعلام و گفت: برنامه های بسیار مفصلی برای افزایش عملکرد در هکتار گندم در کشور داریم که با تحقق این امر، درآمد کشاورزان نیز افزایش می یابد و نسبت به کشت این محصول در سال های آینده رغبت پیدا می کنند.

خاوازی اضافه کرد: یکی از مهم ترین نهاده هایی که می تواند موجب افزایش عملکرد گندم شود، رقم مناسب است که در این زمینه برنامه های خوبی داریم.

وی، در اختیار قرار دادن به موقع کود شیمیایی را از دیگر عوامل افزایش تولید گندم عنوان کرد و افزود: تجهیز و آماده سازی ناوگان مکانیزاسیون نیز در افزایش تولید گندم کشور موثر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ابوذر دیناروند جمعه , ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

با سلام خدمت شما و عرض خسته نباشید بنده کشاورز نمونه کشور هستم متاسفانه در خیلی از بخشهای کشاورزی یا پیشرفتی نداشتیم یا کم بوده با توجه به پتانسیل های بالقوه و موجود در کشور امیدوارم وزیر جدید بتواند در محقق شدن اهدافی که گفتن موفق بشوند ان شاءالله بنده آماده مصاحبه با خبرگزاری شما هستم.

رضا رستمی پور جمعه , ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

با عرض سلام و خسته نباشید. تورو خدا فکری بحال پیاز دزفول بکنید که ارزون شده مونده صحرا . این همه هزینه زیاد چطور باید جبران بشه کلی قرض و . وام گرفتیم حتی وام ازدواجم رو هزینه پیاز کردم .

رضا رستمی پور جمعه , ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

با سلام پیاز دزفول نمیخرن بازار نداره کشاورزا دارن ضرر میکنن

مصطفی دیناروند جمعه , ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸

با سلام خواستم ببینم با تعیین قیمت جهانی گندم برای کشوری مثل ایران اساس و پایه قیمت ارز چه عددی خواهد بود متشکرم آیا قیمت ارز شناور خواهد بود و با توجه به نوسانات قیمت ارز در بازار قیمت گندم نیز تغییر خواهد کرد چونکه �ام نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی از طریق ارز بازار تهیه خواهد شد راه چگونه شخص وزیر جهت پایداری در میزان تولید گندم در کشور �‌خواهد قیمت آن را بر اساس قیمت جهانی گندم تعیین محاسبه و خریداری نماید