کد خبر : 5462
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 - 14:04

باید حفظ منابع طبیعی را جدی گرفت / برای تولید چند محصول کشاورزی، دریاچه ارومیه را از بین بردیم !

دهقان نیوز / دولت برای احیای دریاچه ارومیه در ۱۰ سال آینده ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

دهقان نیوز / دولت برای احیای دریاچه ارومیه در ۱۰ سال آینده ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

مسئول کارگروه احیای دریاچه ارومیه خبر داد: سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری برای احیای دریاچه ارومیه

مسئول کارگروه احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت برای احیای دریاچه ارومیه در ۱۰ سال آینده ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

عیسی کلانتری دبیرکل خانه کشاورز در مراسم امضای توافقنامه میان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و دولت ژاپن در مورد «برنامه جامع مدیریت پایدار منابع آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه» که در سفارت ژاپن در تهران برگزار شد، گفت: در ۱۲ سال گذشته ۱۵۰ هزار هکتار به کشت حاشیه دریاچه ارومیه اضافه شده است.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران برای احیای دریاچه ارومیه برای ۱۰ سال آینده هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند.

دبیرکل خانه کشاورز با اشاره به اینکه حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه ۲٫۶ میلیارد مترمکعب است، بیان داشت: برای کشاورزی در این منطقه  ۱٫۵میلیارد مترمکعب آب مصرف شده است.

کلانتری با اشاره به افزایش گرد و غبار، افزایش بیماری‌های ژنتیکی و گرم شدن هوا در منطقه دریاچه ارومیه بیان داشت: برای تولید چند محصول کشاورزی، دریاچه ارومیه را از بین بردیم و تابستان‌های این منطقه ۴ درجه گرمتر شده است.

کلانتری با بیان اینکه برای توسعه پایدار باید حفظ منابع طبیعی را جدی گرفت، تصریح کرد: در قسمت شرقی دریاچه به دلیل کشاورزی، منطقه وسیعی از دریاچه از بین رفته است.

وی با اشاره به توافق نامه میان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و دولت ژاپن که به برنامه جامع مدیریت پایدار منابع آب حوزه آبریز دریاچه ارومیه می‌پردازد، افزود: یکی از اولویت‌های دولت احیا دریاچه ارومیه است.

براساس این گزارش: توافقنامه همکاری برای احیای دریاچه ارومیه میان «سرج ناکوزی» نماینده فائو در تهران و «هیرو یاسو کوبایاشی» سفیر ژاپن در محل سفارت ژاپن در تهران امضا شد.

براساس این توافقنامه، دولت ژاپن ۴۳۶ میلیون ین معادل سه میلیون و ۶۸۳ هزار و ۸۰۰ دلار برای اجرای پروژه برنامه جامع مدیریت پایدار منابع آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه به دفتر فائو در ایران اهدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.