کد خبر : 15964
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1395 - 1:10

باید از ظرفیت های نهفته بخش کشاورزی بهره برد / تولید گندم در فارس با وجود خشکسالی و کمبود اعتبارات افزایش یافت

دهقان نیوز / خشکسالی های سالهای اخیر باعث شده تا نگاه و رویکرد ما نسبت به بهره وری در بخش کشاورزی افزایش پیدا کند که اتفاق خوبی است.

 دهقان نیوز / خشکسالی های سالهای اخیر باعث شده تا نگاه و رویکرد ما نسبت به بهره وری در بخش کشاورزی افزایش پیدا کند که اتفاق خوبی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای بهبود وضع اقتصاد کشاورزی ضمن اینکه باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم باید این تکنولوژی بومی سازی شده و پس از تلفیق با دانش بومی کشور متناسب با ظرفیت هر منطقه از کشور مورد استفاده کشاورزان و تولیدکنندگان قرار گیرد.

دکتر محمد مهدی قاسمی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: به روز شدن مواردی از جمله سامانه هواشناسی، ماشین آلات کشاورزی، سامانه های آبیاری، بذور مقاوم به تنش، نهال اصلاح شده و… می تواند به بهبود وضعیت کشاورزی کمک کند.

وی گفت: ارتباط نزدیک با تکنولوژی روز دنیا در بخش کشاورزی و انتقال یافته ها به مزارع کشور می تواند کشاورزی ایران را در مسیر خوبی قرار دهد.

وی با اشاره به خشکسالی سالهای اخیر و به تبع آن کاهش منابع آبی گفت: اگر چه خشکسالی اتفاق خوبی برای کشاورزی نیست ولی خوشبختانه خشکسالی های سالهای اخیر باعث شده تا نگاه و رویکرد ما نسبت به بهره وری در بخش کشاورزی افزایش پیدا کند که اتفاق خوبی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: از سویی کاهش اعتبارات در بخش کشاورزی هم باعث شد تا به سایر ظرفیت ها هم فکر کنیم که نمونه آن رشد مثبت در بخش کشاورزی با وجود کمبود منابع مالی بود.

قاسمی گفت: در حالی که اعتبارات جهاد کشاورزی فارس در زمینه خودکفایی گندم در سال ۹۵ صفر بود و از طرفی خشکسالی هم حاکم بود و ۲۳ درصد کاهش بارندگی داشتیم ولی با این وجود توانستیم ۱۰ درصد میزان تولید گندم در استان فارس را افزایش دهیم که نشان دهنده آن است که می توان از ظرفیت های نهفته در بخش کشاورزی برای افزایش تولید بهره برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.