کد خبر : 41586
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 13:39

بانک کشاورزی از کشت گلخانه ای حمایت می کند

بانک کشاورزی از توسعه کشتهای گلخانه ای حمایت می کند.

بانک کشاورزی از توسعه کشتهای گلخانه ای بویژه در سطوح بزرگ مقیاس در شهرکهای کشاورزی حمایت می کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور گفت: بانک کشاورزی از همه ظرفیتها برای رفع موانع توسعه کشتهای گلخانه‌ای بویژه در مقیاس بزرگ و شهرکها استفاده می کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی و معاونین شرکت با دکتر خدارحمی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی کشور تشکیل جلسه دادند.

به گزارش دهقان نیوز، در این جلسه منصوری مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی با تشریح اهداف و وظایف شرکت گفت: یکی از الویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در تحقق اهداف برنامه ششم و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار، ارتقاء بهره وری آب و تاًمین امنیت غذایی توسعه کشتهای متراکم و گلخانه ای بوده که بایستی همه دستگاهها برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری یعنی حمایت از تولید داخلی در جهت رفع موانع پیش رو اهتمام لازم را داشته باشند که در این خصوص همراهی و همدلی و مساعدت دستگاههای اجرایی از جمله بانک کشاورزی می تواند در شتاب بخشیدن به توسعه شهرکهای کشاورزی کارساز باشد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی با تشکر از زحمات و تعامل مناسب بانک کشاورزی و اینکه شرکت شهرکهای کشاورزی مصمم به توسعه شتابان شهرکهای گلخانه ای در کشور است به برخی از مشکلات و موانع سرمایه گذاری در شهرکهای کشاورزی از جمله ارزیابی حداقلی وثایق، محدودیت سقف پرداخت تسهیلات در برخی از شعب و طولانی بودن فرایند تایید و تصویب، کوتاه بودن دوره بازپرداخت و تنفس و پایین بودن ضریب توثیق سازه های گلخانه ای ساخت داخلی و … اشاره و برای رفع این مشکلات خواستار مساعدت بانکهای استانی برای گشایش در پرداخت تسهیلات و تسریع در فرایند ارزیابی و انعقاد قراردادها و همچنین ایجاد زمینه برای استفاده از تسهیلات روستایی شدند.

منصوری در ادامه با اشاره به محدودیت منابع اعتباری دولتی جهت ایجاد و تکمیل زیر ساخت شهرکها، استفاده از منابع بانکی در قالب  LC و فاینانس را برای  توسعه شهرکها مناسب دانستند و در این رابطه از بانک تقاضای کمک و همراهی داشتند.

دکتر خدارحمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی کشور هم با تشریح فرایند پرداخت تسهیلات و برنامه های بانک کشاورزی جهت توسعه بخش کشاورزی اعلام نمودند با توجه به محدودیت منابع آبی، آینده کشاورزی بسمت تولید در فضای متراکم بوده و این بانک از همه ظرفیتها جهت توسعه کشتهای گلخانه ای بویژه در سطوح بزرگ مقیاس در شهرکهای کشاورزی حمایت کرده و در این رابطه اعلام کردند به مسئولین استانها جهت کوتاه کردن فرایند پرداختها تاکید خواهند نمود.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه با استقبال از تشکیل کمیته مشترک جهت رفع موانع و مشکلات اعلام شده در خصوص پرداخت منابع اعتباری در قالب  LC  و فاینانس جهت تکمیل زیر ساخت شهرکها دستورات لازم را صادر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.