کد خبر : 41383
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 - 11:29

بانک ها کشاورزان را به زندان انداخته اند / در حق کشاورز ظلم می شود

باید شرایط اقتصادی مردم از سوی بانک ها درک شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از عملکرد بانک ها در قبال کشاورزان بدهکار بانکی انتقاد کرد.

علی اکبری در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه کشاورزان به دلیل بدهی بانکی در زندان هستند، اظهار داشت: در صحن علنی و فراکسیون امید این مسئله را بارها مطرح کرده ام، میزان مراجعات کشاورزان در خصوص مصادره اموال شان از سوی بانک ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بانک ها اموال کشاورزان و ضامن ها آنها را مصادره می کند، توضیح داد: کشاورزان از بانک ها وام دریافت کرده اند، بخشی از اصل وام و سود بانکی را پرداخت کرده اند؛ اما از عهده باقی سود و اصل وام بر نمی آیند در مقابل شاهد هستیم که بانک ها به سمت ارسال احضاریه ها و مصادره اموال آنها رفته اند.

وی ادامه داد: عده ای که صنایع فناوری دارند اموالشان مصادره شده است و عده ای از کشاورزان که از عهده پرداخت وام شان بر نیامده اند یا اموالشان از سوی بانک مصادره شده یا خود کشاورز و ضامن را به زندان فرستاده اند.

وی تاکید کرد: یکی از قضات منطقه کازرون در تماس تلفنی با بنده بیان داشت که بیش از ۵۰ درصد کسانی که در زندانند کشاورز و عشایر هستند و این جای تاسف دارد.

اکبری با بیان اینکه باید شرایط اقتصادی مردم از سوی بانک ها درک شود، گفت: در شرایطی که بانک ها ربا در ربا عمل می کنند، باز هم کوتاه نمی آیند  و مردم را تحت فشار می گذارند و نه تنها اموالشان را مصادره می کنند که کشاورزان را به زندان می اندازند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه موضوع زندانی شدن کشاورزان یکی از موضوعات قوه مقننه است، اظهار داشت: بارها این موضوع مطرح شده است و خواهان اصلاح ساختار ها هستیم بنابراین یا دولت لایحه اصلاحیه بدهد یا نمایندگان با طرح دو فوریتی وضعیت وام کشاورزان را تسهیل می کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بانک ها در شرایطی جریمه و خسارت از وام های پرداختی به کشاورزان دریافت می کنند که ترازشان منفی است، این رویه ظلم در حق کشاورز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.