کد خبر : 26558
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395 - 18:55

باغداران در دام فرصت طلبان بازار نیفتند !

باغداران با عرضه بیش از حد، بازار مرکبات را خراب نکنند و صحبت های غیر کارشناسی واسطه ها و دلالان بازار مرکبات را که باید هر چه زودتر محصولشان را برداشت و عرضه کنند، باور نکنند.

باغداران با عرضه بیش از حد، بازار مرکبات را خراب نکنند و صحبت های غیر کارشناسی واسطه ها و دلالان بازار مرکبات را که باید هر چه زودتر محصولشان را برداشت و عرضه کنند، باور نکنند.

رئیس جهادکشاورزی مازندران: باغداران در دام فرصت طلبان بازارنیفتند

دلاور حیدر پور افزود: باغداران با عرضه بیش از حد، بازار مرکبات را خراب نکنند و صحبت های غیر کارشناسی واسطه ها و دلالان بازار مرکبات را که باید هر چه زودتر محصولشان را برداشت و عرضه کنند، باور نکنند.
وی توضیح داد: بر اساس نظرات کارشناسان تحقیقات و باغبانی خسارت یخ زدگی زیاد نیست و شرایط یخ زدگی مرکبات با مساعد بودن آب و هوا برگشت می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باغداران با خراب کردن بازار ،خسارت خود را دوچندان می کنند، درحالی که با برداشت نشدن محصول مشکلی بوجود نخواهد آمد.
حیدرپور با اظهار اینکه در صدد مدیریت بازار مرکبات هستیم ،ادامه داد: رایزنی هایی را برای ایجاد بازار جدید در میوه و تره بار تهران و دیگر استان های کشور داشته ایم.
وی گفت: تشکل ها و تعاونی های باغداری نیز مراقب سوء استفاده کندگان بازار مرکبات باشند.
مازندران ۱۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات دارد که پیش بینی تولید آن ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تن است.
**خسارت ۹هزار میلیارد ریالی برف به کشاورزی مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خسارت برف و یخبندان سه روزه هفته گذشته بر کشاورزی مازندران را ۹هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر خسارت به میوه و باغ مرکبات ،یک هزار راس دام سبک تلف شد،چندین واحد دامداری و مرغداری تخریب و هزاران قطعه ماکیان در اثر یخ زدگی از بین رفتند.
** هجوم باغداران مرکبات برای برداشت محصول
گزارش های میدانی خبرنگاران ایرنا از شهرستان های بابل ، آمل به ویژه قائمشهر و جویبار نشان می دهد که بیشتر باغداران با بکارگیری کارگران مشغول برداشت محصول با هدف کاهش یخ زدگی امشب محصولشان ،شدند.
فصل برداشت مرکبات در مازندران با نارنگی زودرس از اواسط شهریور آغاز می شود و از اواسط آذر به محصول پرتقال می رسد . نیمه اول آذر تا اواخر دی پیک زمانی برداشت پرتقال و نارنگی دیررس در مازندران است.
در حال حاضر برخی فرصت طلبان و واسطه های بازار مرکبات خرید هر کیلو پرتقال روی درخت را از باغداران کمتر از ۵هزار ریال پیشنهاد می کنند و با حرف های غیر کارشناسی که احتمال تلخ شدن آن دراثر یخ زدگی وجود دارد، باغدار را متقاعد به فروش می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.