کد خبر : 9010
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 - 13:54

بازگشت اراضی غیرمجاز به بخش کشاورزی

دهقان نیوز / امیدوارم در سال ۹۵ بتوانیم مراکز حساس کشور را نظارت کنیم و پایش اساسی را در حفاظت از اراضی کشاورزی انجام دهیم.

دهقان نیوز / امیدوارم در سال ۹۵ بتوانیم مراکز حساس کشور را نظارت کنیم و پایش اساسی را در حفاظت از اراضی کشاورزی انجام دهیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: از ۱۸ هزار مورد تخلف ساخت و ساز در اراضی کشور ۸۰ درصد آن به اراضی بازگردانده شد.

قباد افشار اظهارداشت: امیدوارم در سال ۹۵ بتوانیم ضریب حفاظتی را از ۶۵ درصد فعلی به ۸۰ درصد برسانیم و مراکز حساس کشور را نظارت کنیم و پایش اساسی را در حفاظت از اراضی کشاورزی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در دو سال و نیم گذشته با تایید قوه قضائیه بیش از ۸۰ درصد کاهش تخلفات جدید وجود دارد، که در مرحله اول ساخت و سازهای غیر مجاز به نوعی به اراضی کشاورزی بر می گردد.

این مقام مسئول در سازمان امور اراضی با اشاره به رویکرد حفاظت مردمی، گفت: رویکرد حفاظت مردمی را با راه اندازی سامانه ۱۳۱ در کشور تنظیم کرده ایم و امسال تعداد گشت ها را از ۲۷۰ مورد به ۴۰۰ گروه می رسانیم تا مراکز حساس را تحت پوشش داشته باشیم.

افشار تصریح کرد: در سال ۹۴ افزایش شناسایی تخلفات اراضی را در دستور کار داشتیم که ۱۸ هزار مورد تخلف شناسایی و بیش از ۸۰ درصد آنان به اراضی کشاورزی برگشته و بخش دیگر در مرحله رسیدگی به دادگاههاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.