کد خبر : 15280
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1395 - 23:35

همکاری ایران و هلند در پرورش گیاهان گلخانه ای

اخیرا هلندی ها با حضور در ایران و فعالیت در بخش گلخانه ای با جهاد کشاورزی قرارداد بستند و بزودی برای فعالیت نیز قرارداد می بندند.

 

اخیرا هلندی ها با حضور در ایران و فعالیت در بخش گلخانه ای با جهاد کشاورزی قرارداد بستند و بزودی برای فعالیت نیز قرارداد می بندند.

 

احمدسواری در نشست هم اندیشی با مسئولان مراکز تحقیقات و معاونان پژوهشی دستگاه های اجرایی خرمشهر در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه اهداف مرکز تحقیقات بازرگانی از حالت بنیادی خارج شده و به کاربردی پیش می رود، گفت: اخیرا هلندی ها با حضور در ایران و فعالیت در بخش گلخانه ای با جهاد کشاورزی شمال خوزستان قرارداد بستند و بزودی برای فعالیت در جنوب خوزستان نیز قرارداد می بندند.
وی یکی از مهم ترین موضوعات فعالیت و سرمایه گذاری در جنوب خوزستان را شیلات و پرورش آبزیان در قفس خواند و گفت:در این زمینه نیز نروژی ها علاقه مند به همکاری با ایران هستند.
سواری اظهار داشت:در این راستا در نظر داریم از متخصصان داخلی و خارجی به صورت کارگاهی یا سخنرانی در همایش کاربردی و انتقال دانش به تجار دعوت شود.
وی ایجاد پایگاه اطلاعاتی مختص تجار و صنعتگران ، متخصصان کشاورزی و معدن را از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی خرمشهر دانست و گفت:ارائه بورس اطلاعاتی به صورت روزانه به تجار و صنعتگران از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی خرمشهر است.
مسئول مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود:در بخش کشاورزی اعم از پرورش گل و گیاه، کاشت نهال خرما، شیلات، آبزی پروری و تغذیه آبزیان بسیاری از تجار با مشکل مواجهند و باید در این زمینه اقدامات کاربردی انجام شود.
سواری، همکاری بازرگانان در تجاری سازی تولیدات با پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را ضروری دانست و گفت: اگر این ارتباط بین مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و سرمایه گذاران ایجاد شود بسیاری از ایده ها به ثمر می رسد.
وی شرکت در نمایشگاه ها و همایش های ملی و بین المللی را از برنامه های آینده مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی عنوان کرد و گفت:شرکت در نمایشگاه ها، همایش های ملی و بین المللی و اجلاس های مهم برای ارائه توانمندی تجارتی شهرستان های خرمشهر و آبادان از برنامه های آینده مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی خرمشهر است.
**** عقد تفاهم نامه اتاق بازرگانی خرمشهر با فدراسیون جهانی مناطق آزاد
مسئول اتاق فکر، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نیز در این نشست از عقد تفاهم نامه با فدراسیون جهانی مناطق آزاد خبر داد و گفت:با فدراسیون جهانی مناطق آزاد همکاری و عقدتفاهمنامه ای در زمینه همکاری های علمی و داده های عملیاتی مربوط به مراکز صادرات و واردات داشته ایم.
امیرمیلاد شمس اظهار داشت:همچنین از داده های عملیاتی مربوط به مراکز صادرات و واردات سایر کشورها نظیر چین و امارات که خدمات مناسبی به تجار ارائه می دهند، استفاده شده است.
وی نظرخواهی بخش دولتی از بخش خصوصی برای شکل گیری و نهایی برنامه ششم توسعه را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه قانون برنامه ششم توسعه برنامه جامع اصلی کشور برای توسعه یافتگی به شمار می رود، زمینه نظرخواهی از بخش خصوصی برای شکل گیری و نهایی کردن برنامه ششم توسعه و قانون بهبود فضای کسب و کار کشور فراهم است.
وی ادامه داد:در این رابطه از اتاق فکر اتاق بازرگانی خرمشهر به عنوان پارلمان بخش خصوصی نظرخواهی شده است.
*** توانمندی علمی پژوهشگران منطقه معرفی نشده است
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در این نشست با بیان اینکه صنایع و فعالیت های تجاری آبادان و خرمشهر اطلاع زیادی از توان علمی دانشگاه های منطقه ندارد، گفت: تخصص های علمی نه تنها در دانشگاه علوم و فنون دریایی بلکه در دانشگاه های دیگر موجود است و در حد بالایی توان خدمت رسانی به نیازهای صنایع و فعالیت های تجاری منطقه وجود دارد.
وحید یاوری، فعالیت اتاق بازرگانی خرمشهر را در برقراری ارتباط تاجران با دانشگاه ها موثر دانست و افزود:سازمان یا ارگانی که متولی برقراری ارتباط بین دانشگاه ها و صنایع و واحدهای تولیدی که مسئولیت آن را به عهده بگیرد، نداریم.
وی ادامه داد: امیدواریم طرح های تحقیقاتی دانشگاه ها، عنوان پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به نیازهای منطقه تبدیل شده و خروجی آن در آینده نزدیک برای منطقه مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.