کد خبر : 36637
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 - 14:58

ایجاد فرصت شغلی توسط تعاونی‌های کشاورزی

محصولات کشاورزی بعنوان یکی از مهمترین کالاهای صادرات غیرنفتی، نقش بسزایی در پایداری اقتصاد دارد.

برابر آخرین آمارها ۲۲ هزار شرکت تعاونی فعال در بخش کشاورزی با عضویب ۳۰۷ هزار نفر فعال‌اند که زمینه ایجاد اشتغال ۲۲۵ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، محصولات و اقلام کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین کالاهای صادرات غیرنفتی، نقش بسزایی در پایداری اقتصاد کشور دارد؛ به نحوی که صادرات محصولات کشاورزی طی سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به دنبال داشته که سهم ۱۳ درصدی از کل صادرات غیر نفتی را شامل می‌شود.

آمارهای ثبتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی از آن است که بخش تعاون دست کم ۶۵ درصد پرورش و تولید میگو، ۹۰ درصد امور صیادی، ۲۲ درصد تامین و تولید مرغ، ۱۹ درصد تولیدات باغی ، ۱۸ درصد تولید گوشت و ۱۱ درصد تولید مرغ کشور را در اختیار دارد که بیانگر حضور پررنگ بخش تعاون در حوزه کشاورزی است.

تعاونی­های کشاورزی می­‌توانند در انجام و اجرای بسیاری از فعالیتهای کارآفرینانه­ از قبیل فعالیت­های تحقیقاتی، آموزشی و مشاوره‌­ای، تأمین منابع مالی، وسایل و امکانات تولید محصولات کشاورزی، تأمین وسایل مورد­نیاز برای صنایع دستی و بازار­رسانی محصولات نقش مؤثری داشته باشند.

مهم­ترین اقدامات و فعالیت­هایی که از طریق تعاونی­‌ها باعث ترویج کار­آفرینی می‌­شود، ایجاد خوداشتغالی، راه اندازی کارگاه‌های تولیدی، نوآوری در کار ،‌شناسایی نیازهای بازار و پیش بینی عرضه و تقاضاست.

به گزارش ایسنا، توسعه بخش کشاورزی یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر ارزآوری موجب ایجاد اشتغال در کشور می‌شود. وزارت تعاون با همکاری وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند زمینه حمایت از تعاونی‌های کشاورزی، رونق صادرات و افزایش توانمندیهای آنها را فراهم کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.