کد خبر : 8685
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 23:41

ایجاد شغل در مناطق روستایی کشور / توزیع کارت اعتباری خرید تجهیزات کشاورزی / سود تسهیلات در بخش کشاورزی : ۱۰ درصد

دهقان نیوز / این میزان اشتغال، تسهیلات و یارانه های لازم در زمینه مشاغل مرتبط با کشاورزی (به غیر از تأسیس مرغداری)، صنعت و معدن، گردشگری و صنایع دستی ارائه می شود.

دهقان نیوز / این میزان اشتغال، تسهیلات و یارانه های لازم در زمینه مشاغل مرتبط با کشاورزی (به غیر از تأسیس مرغداری)، صنعت و معدن، گردشگری و صنایع دستی ارائه می شود.

 

سیدابوالفضل رضوی، در نشست مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها و اقتصاد مقاومتی در شهرکرد اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال به طور میانگین، حدود چهار هزار شغل در مناطق روستایی هر استان کشور ایجاد می شود.
وی تأکید کرد: برای تحقق این میزان اشتغال، تسهیلات و یارانه های لازم در زمینه مشاغل مرتبط با کشاورزی (به غیر از تأسیس مرغداری)، صنعت و معدن، گردشگری و صنایع دستی ارائه می شود.
رضوی افزود: به همین منظور موافقتنامه تأمین و تخصیص پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی برای ۱۰ استان محروم کشور از جمله چهارمحال و بختیاری امضاء شده است.
وی تصریح کرد: براساس همین توافقنامه مقرر شده تا سود تسهیلات بخش کشاورزی ۱۰ درصد و برای بخش غیرکشاورزی ۱۲ تا ۱۴ درصد بوده که برای طرح های مشارکتی، پنج تا هفت درصد این میزان سود از سوی دولت پرداخت می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول ریاست جمهوری بیان داشت: طبق توافق دیگری که با بانک سینا انجام شده، برای اجرای طرح های اشتغالزا، پنج درصد سود تسهیلات بانکی را بنیاد علوی، پنج درصد را استانداران، پنج درصد را دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول ریاست جمهوری و بقیه را متقاضیان استفاده از تسهیلات اشتغالزا پرداخت می کنند.
وی اضافه کرد: در توافق با بانک کشاورزی نیز مقرر شد تا کارت های اعتباری خرید تجهیزات کشاورزی در اختیار کشاورزان کشور قرار گیرد.
رضوی فعالیت هایی مانند فراوری، بسته بندی و برندسازی در تولیدات روستایی و کشاورزی به عنوان اولویت در اجرای طرح های اقتصادی روستایی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: فعالیت مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، هر سه ماه یکبار از سوی ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری ارزیابی می شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: مدیریت این استان در سال گذشته نسبت به اجرای طرح های مشارکتی برنامه های مهمی را اجرا کرده است.
قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: سال گذشته برای شتاب اجرای پروژه های مشارکتی استان، دولت از محل کمک های فنی و اعتباری اعتباراتی را به طرح های استان اختصاص داد.
وی ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.
سلیمانی دشتکی عنوان کرد: شنبه هر هفته، کارگروه اقتصادی و نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان برگزار می شود.
وی یادآور شد: دولت یازدهم تلاش زیادی را برای خدمات رسانی مطلوب و توسعه متوازن نقاط مختلف کشور، به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته و غیربرخوردار مانند چهارمحال و بختیاری انجام داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.