کد خبر : 1914
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1394 - 18:35

ایجاد کمربند حفاظتی منابع طبیعی در کشور

دهقان نیوز / احداث کمربند حفاظتی یکی از برنامه های دفتر فنی حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که از ابتدای سال ۱۳۷۴ با هدف حراست و حفاظت از عرصه های طبیعی اجرا می شود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / احداث کمربند حفاظتی یکی از برنامه های دفتر فنی حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که از ابتدای سال ۱۳۷۴ با هدف حراست و حفاظت از عرصه های طبیعی اجرا می شود.

 

بهمن افراسیابی افزود:احداث کمربند حفاظتی یکی از برنامه های دفتر فنی حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که از ابتدای سال ۱۳۷۴ با هدف حراست و حفاظت از عرصه های طبیعی اجرا می شود.
به گفته وی، طی سال های گذشته طرح احداث کمربند حفاظتی به صورت فیزیکی با احداث کانال و قطعات فیزیکی اجرا می شد که از سال گذشته به صورت نوار سبز ،با کاشت گونه های با قابلیت اقتصادی ایجاد می شود.
افراسیابی ادامه داد:گونه های گیاهی که در کمربندحفاظتی کشت می شوند سازگار با هر منطقه و گونه های صنعتی، دارویی، خوراکی و مثمر اقتصادی هستند.
مدیرکل دفتر فنی حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد:طرح احداث کمربند حفاظتی مانع توسعه اراضی کشاورزی و باغی اشخاص حقیقی به سمت عرصه های ملی و منابع طبیعی می شود.
افراسیابی گفت:با توجه به محدودیت های بخش دولتی باید مردم با همفکری، همکاری و توان اجرایی خود به حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند.
به گفته وی،مردم نقش کلیدی و اساسی در مدیریت، اصلاح و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی دارند.
وی افزود:جلب مشارکت مردم در امر حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی با توجه به کمبود نیروی دولتی امسال با جدیت پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا،ایران دارای ۸۴ میلیون مرتع، ۱۴٫۲ میلیون هکتار جنگل و حدود ۳۲ میلیون هکتار بیابان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.