کد خبر : 52349
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مهر 1398 - 8:21

اگر منابع مالی بیشتری داشتیم دلمان می‌خواست که نرخ گندم بیشتر باشد / نرخ گندم قابل قبول است

دلمان می‌خواست که نرخ خرید تضمینی گندم بیشتر باشد.

سخنگوی دولت در واکنش به عدم رضایت کشاورزان از نرخ خرید تضمینی گندم گفت: افزایش قیمت نرخ خرید گندم بر قیمت نان اثر می‌گذارد؛ بنابراین دولت برای تعیین نرخ خرید آن، به کل جامعه نگاه می کند.

علی ربیعی در همایش ملی صندوق های خرد محلی با بیان اینکه تعیین نرخ مناسب خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دستور کار دولت است گفت: این امر به روستاییان نیز کمک کرده و مهاجرت از روستاها را کاهش داده است؛ به نحوی که حتی شاهد مهاجرت معکوس در برخی از روستاهای کشور بوده‌ایم.

وی در واکنش به این مساله که کشاورزان از نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم رضایت ندارند اضافه کرد: در این زمینه باید به درصد رشد نرخ خرید تضمینی گندم توجه کرد؛ به این معنا که افزایش قیمت نرخ خرید تضمینی گندم بر قیمت نان  اثر می‌گذارد؛ بنابراین دولت برای تعیین نرخ خرید این محصول به کل جامعه نگاه می‌کند و توجه دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت نهاده‌های یارانه‌ای نیز به کشاورزان می دهد تصریح کرد: رقم قابل قبولی برای نرخ خرید تضمینی گندم تعیین شده؛ هر چند که اگر منابع مالی بیشتری داشتیم، دلمان می‌خواست که نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم بیشتر باشد.

ربیعی ادامه داد: دولت در برخی سال‌ها، ۱۳ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت می‌کند که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ب چهارشنبه , ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

شما خودتان کشاورز بودید باز هم این حرف رو میزدی؟