کد خبر : 18360
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1395 - 13:32

اوضاع در کشاورزی خوزستان روز به روز بحرانی تر می شود / رویارویی تمام قد کشاورزان در مقابل جهاد نصر / تداوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با این شرایط در هاله ای از ابهام !

انتشار خبری در سایت دهقان نیوز تحت عنوان «آقای حجتی اگر بی خبرید در حق رهبری قصور کرده ای ؛ اگر می دانید که ظلم کرده ای» که در آن به افشای عملکرد ضعیف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پرداخته بود با بازتاب های گسترده ای روبرو بوده است.

انتشار خبری در سایت دهقان نیوز تحت عنوان «آقای حجتی اگر بی خبرید در حق رهبری قصور کرده ای ؛ اگر می دانید که ظلم کرده ای» که در آن به افشای عملکرد ضعیف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پرداخته بود با بازتاب های گسترده ای روبرو بوده است.

در پی انتشار این خبر که جوابیه سراسر توهین آمیز موسسه جهاد نصر به سایت و به صنف کشاورزان را بدنبال داشت با واکنش نمایندگان مجلس و تشکلهای کشاورزی روبرو شد و چند تن از نمایندگان استان در صحن علنی مجلس در خصوص توهین موسسه جهاد نصر به تشکل‌های صنفی کشاورزان خوزستان به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادند.

تشکلهای کشاورزی خوزستان متشکل از انجمن صنفی کشاورزان، خانه کشاورز، بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران و نظام صنفی کشاورزی در همین رابطه با ارسال نامه ای به رییس جمهور با انتقاد از توهین موسسه جهاد نصر به کشاورزان استان و با اشاره به اینکه تشکلهای کشاورزی استان نهایت همکاری را با این طرح از روز اول انجام داده اند خواستار برخورد با اهانت کنندکان به جامعه کشاورزی و تشکلهای کشاورزی استان، عزل مدیران جهاد نصر و جلوگیری از تخصیص هر گونه بودجه ای به طرح تا حل مشکل اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شدند. تشکلهای کشاورزی خوزستان معتقدند: با شیوه کنونی که این طرح در حال اجراست تنها بیت المال و عنایت رهبری با سوء مدیریت از بین می رود و کشاورز هم متضرر می شود.

همچنین تشکلهای کشاورزی خوزستان با ارسال نامه ای به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از وی درخواست کردند با توجه به اعتراض و شکایت گسترده کشاورزان از عملکرد مجریان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از هر گونه تحویل قطعی اراضی تا رفع کامل نقایص خودداری شود.

تشکلهای کشاورزی استان روز گذشته هم در واکنش به برگزاری همایشی تحت عنوان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که قرار است روز چهارشنبه در اهواز برگزار شود اعلام کردند: دولت قصد دارد با برگزاری همایش‌های نمایشی، عنایت رهبری در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در جهت تبلیغ برای خود استفاده کند. شرفی نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز در همین خصوص با انتقاد از عملکرد موسسه جهاد نصر در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت: می‌خواهند با برگزاری همایشی در هفته دولت با موضوع طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، ضعف‌ها، کم کاری‌ها و سوء مدیریت جهاد نصر در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را پنهان کنند که این از نگاه ما توهین آشکار به جامعه کشاورزان استان است. متاسفانه موسسه جهاد نصر به عنوان متولی اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برای اینکه عملکرد ضعیف خود را در اجرای این طرح پنهان کند متوسل به برگزاری همایش در هفته دولت شده است که مصداق توهین به کشاورزان استان است.

تشکلهای کشاورزی استان در همین راستا با ارسال نامه ای به فرماندار اهواز درخواست مجوز رسمی برگزاری تحصن ۳ هزار نفره کشاورزان در مقابل محل همایش جهاد نصر را داشتند. تشکلهای کشاورزی در بخشی از این نامه آورده اند: در حالی که فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، کیفیت فاجعه باری داشته، موسسه جهاد نصر قصد دارد با تبلیغات گسترده ضمن سرپوش گذاشتن بر عملکرد خود زمینه اخذ ۳٫۱ میلیارد دلار دیگر از مقام معظم رهبری و بنام این طرح را فراهم آورند لذا در انجام این سناریو قرار است روز چهارشنبه همایشی تبلیغاتی با عنوان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در اهواز برگزار کنند که توهین آشکار به جامعه کشاورزان استان و زمینه سازی برای اخذ اعتبار از صندوق بیت المال بنام کشاورزان خوزستان است را برگزار کنند.

این همایش در حالی قرار است برگزار شود که طی روزهای اخیر اعتراض گسترده کشاورزان خوزستان در خصوص عملکرد ضعیف مجریان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به اوج خود رسیده است و احتمالا برگزاری این همایش با واکنش تند تشکلهای کشاورزی استان روبرو شود و از سویی رویارویی تمام قد کشاورزان در مقابل جهاد نصر، بخش کشاورزی خوزستان را روز به روز بحرانی تر می کند و آینده طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را با این شرایط در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.