کد خبر : 55952
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399 - 4:58

داریوش پناهی

انگیزه ای برای گندمکاران باقی نگذاشته اند / قیمت تضمینی گندم را اصلاح کنید

انگیزه ای برای گندمکاران باقی نگذاشته اند / قیمت تضمینی گندم را اصلاح کنید

گندم وارداتی فوق هر کیلو حدود ۶۰۰۰ تومان برای کشور تمام شده و این در شرایطی است که برای سال آینده قیمت گندم را ۴۰۰۰ تومان تعیین کرده اند.

در گزارشات از منابع رسمی داشتیم که در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف واردات دو میلیون و ۳۱۲ هزار تن گندم خارجی شده است. به عبارتی ۶۴۳ میلیون دلار در این شرایط دشوار ارزی که بر اثر تحریم های ظالمانه به این ملت و کشور تحمیل گردیده است صرف واردات گندم شده است که می بایست این ارز هزینه واردات دارو، تجهیزات پزشکی و اقلامی شود که امکان تولید آن در کشور فراهم نیست گردد لیکن صرف واردات گندم شده که می توان با کمی درایت و تدبیر از کشاورزان و گندمکاران آنرا خریداری نمود.

گندم وارداتی فوق هر کیلو حدود ۶۰۰۰ تومان برای کشور تمام شده و این در شرایطی است که برای سال آینده قیمت گندم را ۴۰۰۰ تومان تعیین کرده اند و بر این اساس و با توجه به افزایش سرسام آور قیمت نهاده ی کشاورزی مانند بذر، کود، سموم و تجهیزات و ماشین آلات و قطعات یدکی، انگیزه ای برای گندمکاران باقی نگذاشته اند که بتوانند تولید خود را افزایش دهند.

لذا از وزیر محترم جهاد کشاورزی، مسئولین محترم، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضاء محترم کمیسیون کشاورزی انتظار جدی و اکید داریم که نسبت به اصلاح قیمت تضمینی گندم به فوریت اقدام نمایند و حداقل گندم را به همان میزان که از کشورهای خارجی خریداری می نمایند از کشاورز زحمتکش ایرانی نیز خریداری نمایند.

داریوش پناهی – کشاورز کرمانشاهی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.