کد خبر : 17342
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 20:56

انعقاد تفاهم نامه ای برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت های مغفول زیادی در کشور برای اشتغال وجود دارد.

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت های مغفول زیادی در کشور برای اشتغال وجود دارد

 

«محمود حجتی» در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل وزارت جهاد کشاورزی افزود: برخی با بی توجهی به این توانایی ها و ظرفیت ها صحبت هایی را مطرح می کنند که چندان معتبر به نظر نمی رسد.
وی صنعت زنبورداری را یکی از این ظرفیت های مغفول مانده برشمرد و اضافه کرد: تلاش می شود با تکمیل زنجیره تولید عسل تا سفره از ظرفیت های گسترده این بخش برای اشتغال پایدار استفاده شود.
وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد تکمیل زنجیره تولید تا توزیع عسل بتواند به ایجاد اشتغال پایدار در این صنعت منجر شود.
حجتی گیاهان دارویی را از دیگر ظرفیت های مغفول مانده برای ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: گیاهان دارویی ایران که مورد توجه جهانیان قرار گرفته توانمندی طبیعی کشور ماست که می تواند برای اشتغال پایدار مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وزیر جهاد کشاورزی از زعفران به عنوان یکی از مهمترین گیاهان دارویی نام برد که هم اشتغال پایدار ایجاد می کند و هم ارزش افزوده بالایی دارد.
وی گیاه کرفس را نیز یکی از گیاهانی دانست که در صورت توجه بیشتر می تواند افزون بر اشتغالزایی درآمد ارزی بالایی نصیب کشور کند.
حجتی گفت: تولید روغن گل محمدی نیز اکنون مورد توجه جدی جهانیان قرار گرفته است؛ به گونه ای که برخی کشورها با تولیدکنندگان ایرانی قراردادهای ۱۰ ساله انعقاد کرده اند.
وزیر جهاد کشاورزی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه ای با هدف توسعه کسب و کارها برای اشتغال پایدار به امضا رساندند.
این تفاهمنامه از سوی وزارت تعاون برای ایجاد اشتغال در بخش خدمات مولد طراحی شده است. دیروز نیز چنین تفاهمنامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.