کد خبر : 15366
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1395 - 13:13

انتقاد یک نماینده مجلس از نظام صنفی کشاورزی / نظام صنفی بجای خدمت به مردم دست و پا گیر شده است ! / نظام صنفی باید مدافع کشاورزان باشد

نظام صنفی کشاورزی بجای خدمت به مردم دست و پا گیر شده است. نظام صنفی کشاورزی که باید مدافع کشاورزان باشد تاکنون چه حمایت‌هایی را از این قشر انجام داده است؟

نظام صنفی کشاورزی بجای خدمت به مردم دست و پا گیر شده است.  نظام صنفی کشاورزی که باید مدافع کشاورزان باشد تاکنون چه حمایت‌هایی را از این قشر انجام داده است؟

نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید سازمان تعاون روستایی آمایش خرید محصولات کشاورزی را  اجرایی کند.

به گزارش ایسنا، بهروز بنیادی گفت: علی‌رغم اینکه سازمان تعاون روستایی ۱۰ وظیفه اصلی برعهده آن گذاشته شده است ولی امروز می‌بینیم روستاها هیچ متولی خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در حوزه کشاورزی، معادن و گردشگری دارای استعدادهای فراوانی است، اظهار کرد: در منطقه ترشیز کشاورزی حرف اول را می‌زند که متاسفانه این بخش دچار آسیب شده است که می‌طلبد سازمان جهاد کشاورزی بیشتر ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز روستاها شکل شهر به خود گرفته است و هیچ‌گونه ثباتی ندارند که نیاز است سازمان تعاون روستایی یک مدیریت واحد را در روستاها ایجاد کند.

وی از سازمان تعاون روستایی خواستار اجرای طرح آمایش خرید محصولات کشاورزی در روستاها شد و گفت: با توجه به افت شدید منابع آبی امکان کشت محصولاتی از قیبل جو، گندم و پنبه در منطقه ترشیز کمتر وجود دارد و در حال حاضر، چهار محصول عمده منطقه کشمش، زعفران، پسته و انار است که می‌طلبد سازمان تعاون روستایی به جای خرید محصولات گندم، جو و کلزا به خرید این محصولات ورود پیدا کند.

بنیادی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی طی هفته گذشته به تعاون روستایی کشور خبر داد و از مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی خواست سهم  شهرستان‌های بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد  را از این میزان اعتبار به امر خرید محصول کشمش باغداران منطقه اختصاص دهد.

وی راه‌اندازی تشکل نظام صنفی کشاورزی را یکی از این تشکل‌ها نام برد که به جای خدمت به مردم دست و پا گیر شده است و گفت:  نظام صنفی کشاورزی که باید مدافع کشاورزان باشد تا کنون چه حمایت‌هایی را از این قشر انجام داده است؟ متاسفانه این تشکل نتوانسته به اهداف خود نزدیک شود.

بنیادی سیاست‌زدگی و قدرت‌طلبی را یک آفت در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه ایجاد برخی از تشکل‌ها و صنف‌ها به جای گره‌گشایی در کارها باعث به وجود آمدن مشکلات و معضلات دیگر می‌شود که می‌طلبد براساس یک کار کارشناسی اقدام شود تا از قِبَل آن به نفع مردم فوایدی حاصل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.