کد خبر : 39537
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1396 - 10:02

انتخاب دکتر رحیم اسلامی زاده بعنوان مهندس برجسته کشاورزی ایران

دکتر رحیم اسلامی زاده بعنوان مهندس کشاوری برجسته سال ۹۶ انتخاب شد.

به پاس تلاش ها و دستاوردهای چند سال اخیر دکتر رحیم اسلامی زاده، فرهنگستان علوم ایران وی را بعنوان مهندس برتر ایران در حوزه کشاورزی انتخاب کرد.

آسمان بلند دانش و هنر ایران با درخشش ستارگان پرفروغ همواره روشنی بخش دیده جهانیان بوده است و خوشبختانه در سطح جامعه جهانی، نگاه مثبتی به ایران وجود دارد و اکنون دنیا، کشورمان را به عنوان یک عضو برجسته در جامعه علمی پذیرفته است. در عرصه علم و دانش، فعالیت و تلاش کسانی که علم را با عمل آمیخته و باعث رشد اقتصادی، توسعه فناوری و کارآفرینی شده اند از اهمیت بالایی برخوردار است. مهندسان برجسته کشاورزی که در صف مقدم پیدا کردن راه‌حل برای حل مشکلات کشاورزی هستند با کوشش های موثر خود نقش مهمی در پیشرفت و گسترش دانش فنی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دارند. یکی از ویژگی های بارز مهندسان برجسته کشاورزی اثربخش بودن در تولیدات کشاورزی به معنای پیاده کردن علم در عرصه عمل است. مهندسان برجسته کشاورزی در بخش کشاورزی اثرگذار و جریان‌ساز هستند.

به گزارش دهقان نیوز، در چهارمین دوره تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور که از سوی گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم برگزار شد دکتر رحیم اسلامی زاده رییس مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول بعنوان مهندس کشاوری برجسته سال ۹۶ انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

دکتر رحیم اسلامی زاده کارشناس گیاهپزشکی، کارشناسی ارشد و دکتری حشره شناسی کشاورزی می باشد.

از جمله خدمات دکتر رحیم اسلامی زاده می توان به احداث باغات مرکبات مدرن و اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال و تولید محصول با کیفیت با ظرفیت تولید ۷۰۰ تن انواع مرکبات در سال، طراحی و ساخت واحد پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت کنونی ۴۶۰۰ تن قارچ، طراحی، ساخت و راه اندازی آزمایشگاه تولید بذر قارچ خوراکی، طراحی، ساخت و راه اندازی آزمایشگاه شیمی کمپوست و آزمایشگاه کنترل کیفی در شرکت قارچ دزفول، حذف سمپاشی های حشره کش در ذرت تابستانه خوزستان و همچنین جلوگیری از مصرف حشره کش ها در باغات مرکبات خوزستان با وارد کردن کفشدوزک استرالیایی از استان فارس و پرورش و رهاسازی آن با کمک دانشکده کشاورزی شهید چمران اشاره کرد.

دکتر رحیم اسلامی زاده در حوزه فعالیت های علمی – پژوهشی نیز انتشار ۴ مقاله در مجلات علمی – پژوهشی داخلی، ارائه ۲۲ مقاله در سمینارهای داخلی و یک مقاله در سمینار خارجی، تالیف ۳ کتاب به نام های آفات چغندر قند، کنترل آفات و بیماری های قارچ خوراکی و آفات دانه های روغنی را در کارنامه خود دارد.

جایزه محقق نمونه از دانشگاه شهید چمران اهواز و ۶ مورد تقدیرنامه از وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر، رییس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد، رییس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول و معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله جوایز و تقدیرنامه های دریافت شده از سوی دکتر رحیم اسلامی زاده در سال های گذشته می باشد.

همچنین تاسیس آزمایشگاه بیوتکنولوژی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی صفی آباد، تولید کمپوست قارچ خوراکی با کمک ضایعات بخش کشاورزی، بومی سازی تکنولوژی پرورش هوشمند قارچ خوراکی، سرپرست بخش خدمات فنی تحقیقاتی، مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد، رییس بخش تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد، معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد و رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول از جمله خدمات و فعالیت های برجسته دکتر رحیم اسلامی زاده در مهندسی کشاورزی است.

تدریس دروس مدیریت واحدهای زراعی و باغی و اصول سرپرستی واحد آموزش کشاورزی، استاد مشاور ۳ پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی تولید اسپان و بستر کشت در وزارت جهاد کشاورزی، برگزاری کارگاههای آموزشی کاشت و داشت گندم، برگزاری دوره های آموزشی برای مهندسان ناظر گندم و چغندر قند و تدریس آفات درختان میوه از جمله فعالیت های آموزشی دکتر رحیم اسلامی زاده می باشد.

گفتنی است در چهارمین دوره تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور بعد از داوری ٣٠ مهندس معرفی شده از سازمان ها و شاخه های مختلف، ۶ نفر به عنوان مهندس برجسته انتخاب شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.