کد خبر : 4911
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 - 19:46

افزایش تولید گندم با اجرای طرح همگام با کشاورز / بکارگیری مهندسین کشاورزی

دهقان نیوز / برنامه طرح بسیج همگام با کشاورز با به کارگیری کارشناس ارشد یا دکترای کشاورزی در حال اجراست.

 

 

دهقان نیوز / برنامه طرح بسیج همگام با کشاورز  با به کارگیری کارشناس ارشد یا دکترای کشاورزی در حال اجراست.

 

به گزارش دهقان نیوز، مکرم شیدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اثرات مهم اجرای طرح همگام با کشاورز در آذربایجان غربی افزایش تولید گندم از ۳۳۶ هزار تن در سال ۹۳ به بیش از ۶۴۰ هزار تن در سال ۹۴ است.
وی اظهار کرد: برنامه طرح بسیج همگام با کشاورز در حال حاضر در بیش از ۵۰۰ روستای استان با به کارگیری ۲۵۰ نفر کارشناس ارشد یا دکترای کشاورزی در حال اجراست.
شیدایی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه ارتقای دانش و مهارت کشاورزان و در نتیجه ارتقای بهره وری کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت مهندسان و کشاورزان بسیجی پیشرو است.
وی افزود: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی به منظور جذب، آموزش، سازماندهی و هدایت نقش آفرین مهندسان کشاورزی تاسیس شده و در این مسیر حرکت می کند.
شیدایی ادامه داد: طرح بررسی و تایید عناوین محصولات اولویت دار هر ناحیه به سازمان بسیج کشاورزی، آموزش سرمربیان و مربیان، ارزیابی و نظارت مدیران بر اجرای طرح از وظایف این قشر از بسیج است.
وی گفت: از دیگر برنامه های سازمان بسیج مهندسان کشاورزی استان آذربایجان غربی می توان به اعزام اکیپ های سیار دامپزشکی دام و طیور به طور رایگان به روستاها و مناطق محروم و ارائه خدمات مشاوره رایگان و چهره به چهره به کشاورزان و باغداران در قالب اردوهای محرومیت زدایی مهندسین کشاورزی اشاره کرد.
شیدایی گفت: در یکسال گذشته ۴۳۰ اردوی محرومیت زدایی در استان برگزار شده که بیش از ۲۴۲ نفر مهندس کشاورزی در قالب یک اردوی سه روزه در روستاها به مردم ۹ شهرستان خدمات رایگان ارائه کرده اند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی دارای ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است.
شیوه کشت و زرع در این استان به طور عمده به روش سنتی انجام می شود.
چهار هزار و ۳۲۵ نفر در بسیج مهندسان کشاورزی استان عضویت داشته و فعالیت می کنند.
۷۱۲۵/۱۹۰۵

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.