کد خبر : 5654
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 22:29

افزایش تولید محصولات کشاورزی در دو سال گذشته

دهقان نیوز / تولیدات بخش کشاورزی با ۱۵٫۴درصد رشد از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۱۲ میلیون تن در سال ۹۴ رسید و در این مسیر، تولید دو کالای اساسی غذایی مردم بهبود یافت.

دهقان نیوز / تولیدات بخش کشاورزی با ۱۵٫۴درصد رشد از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۱۲ میلیون تن در سال ۹۴ رسید و در این مسیر، تولید دو کالای اساسی غذایی مردم بهبود یافت.

 

«محمود حجتی» دستاوردهای سال ۱۳۹۴ در بخش کشاورزی را نتیجه اتخاذ راهبرد ارتقای بهره وری ارزیابی کرد.
وی گفت: در مجموع تولیدات بخش کشاورزی با ۱۵٫۴درصد رشد از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۱۲ میلیون تن در سال ۹۴ رسید و در این مسیر، تولید دو کالای اساسی غذایی مردم بهبود یافت؛ به طوری که میزان خرید گندم داخلی با رشد ۶۷درصدی از ۴٫۸ میلیون تن در سال ۹۲ به بیش از ۸ میلیون تن در سال ۹۴ افزایش یافت.
حجتی ادامه داد: همچنین کشور به رکورد بی سابقه تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر در سال زراعی ۹۴ دست یافت که این میزان تولید نسبت به سال ۹۲ چهارصد هزارتن افزایش داشته است.
در زمینه حفاظت از منابع آب و خاک، ضریب حفاظت و پایداری منابع طبیعی و تقویت پوشش گیاهی ۶۰ درصد افزایش یافت و ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد که این میزان معادل ۲۰درصد عملیات انجام شده از ابتدای انقلاب تا سال ۹۲ بوده است.
به گفته وی، عملیات آبخیزداری نیز در سطح یک میلیون و ۳۴۰ هزار هکتار اجرا شد.
حجتی ادامه داد: کاهش واردات و افزایش صادرات محصولات کشاورزی، برنامه ریزی، ایجاد و بهره برداری از ظرفیت های جدید تولید محصولات کشاورزی مانند آبزی پروری با فن آوری پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۲۰۰ هزارتن در برنامه ششم توسعه، گسترش تعاملات و مناسبات با کشورهای جهان در زمینه کشاورزی، گسترش بکارگیری دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری در بخش کشاورزی و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در بخش کشاورزی است.
وزیر جهاد کشاورزی موانع و محدودیت های توسعه کشاورزی را پیچیدگی های تولید سنتی، مزیت نسبی بالای تولید محصول درکشورهای مختلف به دنبال پیشرفت های حاصل شده و حمایت های لازم [حتی پنهان]، واردات قاچاق محصولات کشاورزی، محدودیت های مربوط به آب و آسیب های ایجاد شده در عرصه های منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع دانست.
اقتصام ** ۹۱۸۶**۱۹۶۱

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.