کد خبر : 1720
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 - 12:36

افزایش تعهدات بیمه محصولات کشاورزی

دهقان نیوز / ایران جزو کشورهایی است که با انواع خطرهای طبیعی از جمله سیل و تگرک روبروست و توجه به توسعه بیمه کشاورزی برای تولید پایدار مفید است.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / ایران جزو کشورهایی است که با انواع خطرهای طبیعی از جمله سیل و تگرک روبروست و توجه به توسعه بیمه کشاورزی برای تولید پایدار مفید است.

 

به گزارش دهقان نیوز از اردبیل، محمد ابراهیم حسن نژاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل افزود: ایران جزو کشورهایی است که با انواع خطرهای طبیعی از جمله سیل و تگرک روبروست و توجه به توسعه بیمه کشاورزی برای تولید پایدار مفید است.
او اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵۳ نوع محصول کشاورزی در برابر ۲۰۴ خطر طبیعی و آفات و امراض زیر پوشش قرار گرفته و امیدواریم کشاورزان محصولات خود را پوشش بیمه ای دهند.
او گفت: صندوق توسعه بیمه کشاورزی هر سال ۱۲ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت می کند و تلاش می شود میزان این اعتبارات افزایش یابد.
وی افزود: امسال به دلیل اهمیت زراعت گندم که یک محصول راهبردی است حق بیمه افزایش چندانی نسبت به سال گذشته نداشت تا کشاورزان با دلگرمی بتوانند محصولات خود را بیمه نمایند.
وی در زمینه تاخیر در پرداخت هزینه بیمه اظهار امیدواری کرد با افزایش معاملات اعتباری در کمترین زمان ممکن طلب کشاورزان پرداخت شود.
او با اشاره به اینکه سرمازدگی خسارت سنگینی به باغ ها وارد می کند از باغداران خواست اقدام به بیمه باغات خود کنند.
حسن نژاد همچنین گفت: در دنیا تعداد محدودی از کشورها برای یک تا چهار محصول کشاورزی بیمه اجباری دارند و ایران اولین کشوری است که ۱۵۴ نوع از محصولات کشاورزی را به صورت اختیاری بیمه می کند.
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.