کد خبر : 16447
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1395 - 23:16

افزایش اشتغالزایی با ایجاد شهرک های کشاورزی

شهرک های کشاورزی باعث افزایش اشتغالزایی می شود. احداث گلخانه با استفاده از فناوری های نوین کشاورزی بستر لازم را برای بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی بیشتر می کند.

شهرک های کشاورزی باعث افزایش اشتغالزایی می شود.

 

سید محمدتراب میری  اظهار کرد: احداث گلخانه ها با استفاده از فناوری های نوین کشاورزی در استان بسترهای لازم را برای بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی بیشتر می کند.
وی افزود: هم اکنون این سازمان ساخت چهار شهرک کشاورزی و دامپروری را در دستور کار دارد که نخستین شهرک گلخانه ای در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: برنامه مطالعاتی و بررسی شرایط احداث سه شهرک دیگر در شهرستان های مهران و آبدانان نیز در دست تدوین است که عملیات ایجاد این شهرک ها نیز در آینده نزدیک کلید می خورد.
میری با بیان اینکه این شهرک ها در قالب حجمی و مجتمع ساخته می شوند، گفت: با احداث این واحدهای کشاورزی زودبازده تکمیل زنجیره تولید و افزایش بهره وری محصولات برداشت شده از این شهرک ها دور از انتظار نیست.
وی افزود: یکی دیگر از مزایای احداث شهرک های صنعتی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای افراد جویای کار و نیز شکل گیری صنایع جانبی و تبدیلی در کنار این شهرک ها برای تکمیل زنجیره تولید است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: همچنین تولید محصولات جالیزی و صیفی خارج از فصل همچون خیار و گوجه فرنگی که به طور معمول در فصول سرد سال یا نایاب هستند یا مرغوبیت کافی ندارند از کارکردهای این شهرک ها در بخش احداث گلخانه ها است.
وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد گلخانه ها در استان ضمن کاهش استفاده از حامل های انرژی و استفاده بهینه از آب، این فضاها با توجه به بهره گیری از فناوری های مدرن افزایش ۱۰ برابری محصولات کشاورزی را در قیاس با مزارع سنتی داشته باشند.
وی اعلام کرد: برای ایجاد شهرک های کشاورزی و دامپروری شرکت شهرک های استان با همکاری استانداری زیرساخت های آن را شامل زمین، آب، برق، آب فراهم می کند و سرمایه گذاری اصلی و احداث و راه اندازی آن توسط بخش خصوصی و با نظارت سازمان جهاد کشارزی استان ایلام صورت می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.