کد خبر : 3772
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 بهمن 1394 - 11:26

افتتاح نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی

دهقان نیوز / این نمایشگاه به ارائه جدیدترین دستاوردها در زمینه کود، سم و بذر ،خدمات کشاورزی و گلخانه ای و آب و آبیاری می پردازد.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / این نمایشگاه به ارائه جدیدترین دستاوردها در زمینه کود، سم و بذر ،خدمات کشاورزی و گلخانه ای و آب و آبیاری می پردازد.

در این نمایشگاه مشارکت کنندگانی از استان های تهران، مرکزی، خراسان رضوی، فارس و اصفهان، همراه با مشارکت مستقیم چهار شرکت از کشورهای هلند، ترکیه، عراق و بحرین و همچنین نمایندگانی از کشورهای اسپانیا، چین، کانادا، آمریکا و هند حضور دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه، رشد جمعیت و کمبود منابع کشاورزی را به عنوان دغدغه های اساسی توسعه پایدار در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی در زمینه آفات که شامل کود شیمیایی و سموم می شود، باید در قالب برنامه های مدون مورد توجه قرار گیرد.
محمد قاسمی افزود: این نمایشگاه می تواند زمینه معرفی، تهیه و تدارک نهاده ها و ساخت ادوات کشاورزی و ماشین آلات و محصولات با کیفیت تولید داخل را در بخش کشاورزی فراهم کند.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را برقراری ارتباط مستقیم بین تولیدکننده، مصرف کننده و عرضه کننده نهایی نهاده های داخلی و سموم دانست که با ایجاد رقابت، فرصتی برای عرضه محصولات و دفاع داخلی از کیفیت و آشنایی با محصولات و ترویج فرهنگ استفاده از آنها را بوجود می آورند.
قاسمی، برگزاری چنین نمایشگاهی را برای شناخت سموم و استفاده از آن به گونه ای که عوارض کمتری برای محیط زیست و مصرف کننده داشته باشد، لازم دانست.
وی یادآور شد: مصرف زیاد سموم باعث تخریب مناطق کشاورزی می شود هرچند که در سال های اخیر مصرف سموم پرخطر کاهش یافته است اما باید به بازار مصرف آن نیز توجه کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، اجرای طرح های نظارتی بر بازار و کیفیت این محصولات را ضروری خواند و گفت: این امر می تواند از قاچاق تولیدات سموم گیاهی و نهاده های بی کیفیت جلوگیری کند.
وی افزود: مصرف برخی از کودها پایین تر از حد و حدود نیاز گیاه است و بیم آن می رود که موجب کاهش تولید در واحد سطح شود.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته با اسراف در مصرف کود مواجه بودیم اما در سه سال اخیر عکس این قضیه اتفاق افتاده است و بواسطه عدم مصرف کود مناسب و کافی در تولید و عملکرد محصول با کاهش تولید مواجه شدیم که دراین زمینه باید چاره ای اندیشیده شود.
وی گفت: مصرف کود به صورت نامتعادل در برخی نهاده ها مثل بذر باعث افزایش هزینه تولید و مصرف می شود و این مصرف نامتعادل باعث به خطر افتادن امنیت غذایی و آلودگی محصولات و عرضه تولیدات آلوده به مواد شیمیایی می شود که کارشناسان باید در مورد مصرف بهینه آن اطلاع رسانی کنند.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را علاوه بر معرفی انواع نهاده ها، سموم و کود، آشنایی کشاورزان با برندهای مورد تحقیق و تایید وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.
در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در ساعت ۱۹ روز ۱۳ بهمن همایشی با عنوان ‘ آشنایی لازم با خصوصیات و ویژگی های انواع بذر خیار و گوجه و پتانسیل کاشت آن در اقلیم های مختلف ایران’ با حضور کارشناسانی از کشور ترکیه برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ میزبان متخصصان و بازدیدکنندگان است و از ساعت ۹تا ۱۲ صبح روز ۱۳ بهمن به بازدید ویژه متخصصان اختصاص دارد.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی تا چهاردهم بهمن دایر خواهد بود.
ت/۶۰۲۷/۷۱۴۱

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.