کد خبر : 28035
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1395 - 13:44

اعطای کمک بلاعوض به تشکلهای عشایری / سود تسهیلات ۴ درصد + جزییات

این تسهیلات تا ماه آینده با سود ۴ درصد، بازپرداخت طولانی و ضمانت زنجیره ای در اختیار خانوارهای عشایری قرار خواهد گرفت.

این تسهیلات تا ماه آینده با سود ۴ درصد، بازپرداخت طولانی و ضمانت زنجیره ای در اختیار خانوارهای عشایری قرار خواهد گرفت.

۵۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تشکل های عشایری اختصاص یافت

کرمعلی قندالی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: این دولت در سال گذشته هم ۱۲۰میلیارد ریال کمک بلاعوض به تشکل ها اختصاص داد که تبدیل به سرمایه گذاری شد.
قندالی با بیان اینکه تشکل های بخش عشایری کشور ضعیف و بدون کارآمد شده بودند افزود: در دولت تدبیر و امید جانی تازه به تشکل ها بخشیده شد و امروز تشکل ها قدرت پیدا کرده اند و در حوزه سرمایه گذاری در سطح کلان فعالیت های خوبی دارند.
وی اظهار کرد: هر چه تشکل ها قوی تر و میزان سرمایه گذاری آنان بیشتر شود وارد عرصه های اقتصادی خواهند شد که کمک بزرگی به قشر مولد عشایر خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون دولت تنها از عهده حمایت برای تولید، خرید و عرضه داشته باشد بلکه تشکل ها باید در زمینه خرید و فروش تولیدات قشر بخش کشاورزی و عشایری وارد شوند.
رییس سازمان عشایر کشور در ادامه از تصویب ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در هیات دولت برای خانوار های عشایری سطح کشور خبر داد.
قندالی گفت: این تسهیلات تا ماه آینده با سود ۴ درصد، بازپرداخت طولانی و ضمانت زنجیره ای در اختیار خانوارهای عشایری قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه سال گذشته نیز دولت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خانوارهای عشایری سطح کشور مصوب کرده بود افزود: این دو مصوبه برای اولین بار برای قشر عشایری اجرا شده است.
وی بر حمایت و توجه دولت تدبیر و امید به قشر مظلوم و زحمت کش عشایری تاکید کرد و افزود: در این دولت برای این قشر خدمات خوبی در زمینه های مختلف ارایه شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای عالی عشایر کشور از سال ۸۳ مغفول مانده بود گفت: احیای دوباره این شورای قانونی و برگزاری جلسات آن از جمله دستاوردهای مهم دولت یازدهم در راستای خدمت رسانی به این قشر مولد و تلاشگر ایرانی است.
قندالی افزود: تاکنون این شورای کلان کشوری پنج مصوبه در زمینه های مختلف داشته است که نتایج آن بسیار عالی است.
وی اظهار کرد: با توجه به تشکیل این شورا نگرانی ها در حوزه بهداشت، درمان، آموزش، فرهنگ و سایر موارد قشر عشایری برطرف خواهد شد زیرا که برای تمامی زمینه ها طرح و برنامه ارایه خواهد شد و هم اکنون دو طرح نیز در هیات دولت مصوب شده است که اثرات مفید آن را خواهیم دید.
هم اکنون ۲۱۴ هزار خانوار عشایری با جمعیتی افزون بر یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر درشش حوزه شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب غرب، جنوب شرق و شمال شرق و نیز جنوب البرز پراکنده هستند.
در این آیین از زحمات جلیل رمضانی تقدیر و تشکر شد و محمدرضا قلی پور به عنوان مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی معرفی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.