کد خبر : 30113
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395 - 19:48

اعطای کمک بلاعوض به باغداران

خسارت سنگینی به بخش کشاورزی و باغبانی وارد شد که غیرقابل پیش‌بینی بود.

خسارت سنگینی به بخش کشاورزی و باغبانی وارد شد که غیرقابل پیش‌بینی بود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد خرید شب عید تعطیل نشده است و هر مقدار تا ۴۰ هزار تن پرتقال سالم موجود باشد و به درد توزیع شب عید بخورد خریداری خواهد شد و حتی اگر پرتقال‌هایی را که وارد شده است دور بریزیم، پرتقال سالم داخلی را خریداری خواهیم کرد.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون مبلغ ۲۷۴ میلیارد ریال به حساب ۴۹ هزار و ۵۹۵ باغدار خسارت دیده واریز شد.

 

به گزارش دهقان نیوز از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، دلاور حیدرپور با بیان این مطلب اظهار کرد: خسارت سنگینی به بخش کشاورزی و باغبانی استان وارد شد که غیرقابل پیش‌بینی بود و قابل تحمل برای باغداران و صنایع وابسته به مرکبات بود.

 

وی با بیان اینکه حدود سه‌میلیون تن تولید مرکبات در استان دچار حوادث طبیعی شد، ادامه داد: از زمان بروز حوادث اقداماتی برای جبران خسارت به باغداران انجام شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران افزود: تاکنون مبلغ ۲۷۴ میلیارد ریال به حساب ۴۹ هزار و ۵۹۵ باغدار خسارت دیده واریز شد و این تنها بخشی از خسارت وارد شده بود؛ اما گامی بود که برای کاهش خسارت و تحمل خسارت دیدگان برداشته شد.

 

حیدرپور با اشاره به اینکه ۳۸ هزار تن پرتقال تضمینی و ۱۳۱ هزار تن پرتقال یخ‌زده در استان خریداری شد، اظهار کرد: قبل از سرما قرار بود ۶۰ هزار تن برای شب عید پرتقال خریداری شود و ۲۰ هزار تن تعاون روستایی متعهد به صادرات شود و دولت دستور داد ۱۰۰ میلیارد تومان برای مشوق صادراتی پرداخت شود؛ اما ۱۰ روز بعد از این تصمیم شاهد برف سنگین در استان بودیم که خسارت سنگینی به مرکبات وارد شد.

 

وی ادامه داد: دستور خرید شب عید داده شد و مناقصه هم برگزار شد و به جز یک نفر کسی در مناقصه شرکت نکرد و شیوه خرید تغییر یافت و سازمان تعاون روستایی خرید را با مشخصات تعیین شده آغاز کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اضافه کرد: پرتقال‌ها کم آب بودند و مورد تأیید بازرسان قرار نگرفت که برای شب عید توزیع شود و پرتقالی که ۱۰۰ درصد سالم باشد، نداریم و فقط پرتقال قبل از برف سالم است که آن هم با این قیمت عرضه نمی‌شود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد خرید شب عید تعطیل نشده است و هر مقدار تا ۴۰ هزار تن پرتقال سالم موجود باشد و به درد توزیع شب عید بخورد خریداری خواهد شد و حتی اگر پرتقال‌هایی را که وارد شده است دور بریزیم، پرتقال سالم داخلی را خریداری خواهیم کرد.

 

حیدرپور با بیان اینکه دولت ضرورت ندارد وارد بازار شود و زمانی به ناچار وارد بازار می‌شود که تشکل‌ها خوب فعالیت نکنند، اظهار کرد: تشکل‌ها نباید خود را وابسته به دولت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم سورتینگ‌داران، انبارداران و ذخیره‌سازان دلال هستند، بلکه معتقدیم بخشی از حلقه تولید هستند که برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.