کد خبر : 48932
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398 - 11:26

اعطای وام به صنایع تبدیلی کشاورزی

این اعتبار با نرخ کارمزد ۱۴ درصد برای مناطق برخوردار و نرخ سود ۱۲ درصد در مناطق غیر برخوردار خواهد بود.

۱۵۰۰ میلیارد تومان وام به صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت می شود.

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی از تصویب تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۵۵۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی خبرداد و گفت: پس از بررسی و تایید پروژه ها، پرداخت این تسهیلات از امسال آغاز می شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، «چنگیز اسفندیاری» افزود: پرداخت این اعتبار با نرخ کارمزد ۱۴ درصد برای مناطق برخوردار و نرخ سود ۱۲ درصد در مناطق غیر برخوردار خواهد بود.
وی پیش بینی کرد: با احداث ۵۵۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای ۸۴۰۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شود.
مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از محل قانون حمایت و توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز قرار است یک هزار میلیارد تومان به احداث ۳۶۷ واحد صنایع فرآوری، نگهداری، بسته بندی و سردخانه اختصاص یابد، اظهار داشت: احداث ۳۶۷ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای ۵۶۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.
اسفندیاری به برنامه ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی و نوسازی و تسهیلات سرمایه در گردش واحدها اشاره کرد و گفت: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ نیز قرار است برای نوسازی و بازسازی واحدها در سال ۹۸ حدود ۶۶۰ میلیارد تومان و برای تامین سرمایه در گردش ۳۳۰ میلیارد تومان پرداخت شود که یارانه سهم کمک های دولت در مناطق غیر برخوردار ۴ درصد و در مناطق برخوردار ۲ درصد تعیین شده است.
وی افزود: فرآیند دریافت تسهیلات در هر یک از استان ها انجام می شود و در استان ها کارگروهی با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی استان و عضویت نمایندگان سایر دستگاه ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره محیط زیست و سازمان آب منطقه ای تشکیل می شود.
مدیرکل دفتر صنایع تبدلیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: طرح هایی با تسهیلات درخواستی تا سقف ۱۰ میلیارد تومان در کارگروه استانی و بالای ۱۰ میلیارد تومان در کارگروه ملی با مسوولیت وزارت جهاد کشاورزی بررسی می شود.
وی درباره برنامه فرآوری محصولات خام کشاورزی در سال ۹۸ گفت: طبق برنامه ششم توسعه هر سال باید حدود ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات خام کشاورزی اضافه شود بنابراین انتظار می رود که این ظرفیت امسال به چهار میلیون تن برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.