کد خبر : 5472
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 - 18:59

اعطای وام به اتحادیه های کشاورزی و روستایی

دهقان نیوز / از این طریق کشاورزان می توانند با خرید کالا و نهاده های ضروری در گسترش فعالیت های تولیدی تاثیر گذار باشند.

دهقان نیوز / از این طریق کشاورزان می توانند با خرید کالا و نهاده های ضروری در گسترش فعالیت های تولیدی تاثیر گذار باشند.

نشست هیئت موسس صندوق بذر گندم و جو با حضور معاونین وزیر صفایی، کشاورز و اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم و اعضا متشکل از شرکت ها، تعاونی های تولید و اتحادیه های تعاونی روستایی درمحل سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار گردید.

نشست هیئت موسس صندوق بذر گندم و جو با حضور معاونین وزیر صفایی، کشاورز و مهندس اسفندیاری پور مشاور وزیر ومجری طرح گندم و اعضا متشکل از شرکت ها، تعاونی های تولید و اتحادیه های تعاونی روستایی در محل سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار گردید.

صفایی رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه و نقش مهم مبادلات فنی وتجاری بذر در بخش کشاورزی، تاسیس صندوق بذر گندم وجو را در افزایش راندمان تولید و ارتقاء بهره وری در بخش توصیف کرد و ابراز داشت: با اشاره به اینکه بذر یکی از نهادهای مهم در بخش کشاورزی است. راه اندازی این صندوق نه تنها در تامین منابع مالی بلکه در مناسبات تجاری و خارجی می تواند وارد شود.

 صفایی تلاش در جهت حرکت به سمت نهاده های مالی درون زا را یکی از راهکارهای مناسب و قابل توجه دانست و اظهار کرد: در خصوص تقویت وام های اعتباری تعاونی ها و اتحادیه ها که بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافته از این طریق کشاورزان می توانند با خرید کالا و نهاده های ضروری در گسترش فعالیت های تولیدی تاثیر گذار باشند.

وی گفت: این مصوبه می تواند در ساماندهی معاملات آتی در بین اعضا و اتحادیه زمینه های مناسبی را فراهم آورد.

در ادامه این نشست کشاورز گفت: شروع فعالیت این نهاد اقتصادی که زمینه مناسبی را برای گسترش فعالیت های بذر فراهم می نماید رهنمودی برای تثبیت جایگاه قانون و راه اندازی سیستم های اعتباری مناسب برای تولیدکنندگان است که در راستای پایه گذاری روند اقتصاد مدرن در حوزه کشاورزی است./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.