کد خبر : 28081
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1395 - 0:15

اعطای تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان قلمه، بذر و نشا

برای کسانیکه به تولید قلمه، بذر و نشا اقدام کنند تسهیلات ویژه ای لحاظ شده است.

برای کسانیکه به تولید قلمه، بذر و نشا اقدام کنند تسهیلات ویژه ای لحاظ شده است.

سطح زیرکشت گیاهان دارویی در کشور به ۵۰۰ هزار هکتار می رسد

فریبرز غیبی در جلسه مدیریت تولید، توسعه و کشت گیاهان دارویی در زنجان افزود: بر اساس سند ملی گیاهان دارویی، کاشت و برداشت از عرصه های طبیعی را خواهیم داشت؛ طرح توسعه گیاهان دارویی هفته گذشته به ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد که این جزء طرح هایی است که به حتم مصوب می شود و زنجان با برنامه کاری موجود توان اجرایی در این خصوص را دارد.
وی یادآورشد: در ستاد جنگلداری ایجاد ۱۱ نهالستان و ایستگاه بذر را در کشور به عنوان نمونه در دستور کار قرار دادیم و باغ و بذر قلمه در پنج ناحیه کشور ایجاد شده است.
مدیرکل مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در نهالستان لاکان رشت و نماینده منطقه هیرکانی ۱۵ گونه گیاهان دارویی، در منطقه جنوب کشور آلوئه ورا و رزماری، در تهران به عنوان منطقه ایران تورانی زوفا و گل محمدی، در نورآباد ممسنی منطقه فارس ۱۰ رقم از گونه های دارویی کشت شده است و نهالستان زنجان به عنوان نمونه بعدی تولید بذر قلمه گیاهان دارویی انتخاب می شود.
غیبی تاکید کرد: در مدیریت جامع که هر استانی منطقه الگویی دارد کشت گیاهان دارویی در ۱۰۰ هزار هکتار پیش بینی شده است.
وی اظهارکرد: زمین های تصرف شده جزو اولویت های طرح کشت گیاهان دارویی است به این روش که مالکیت این زمین ها با منابع طبیعی و حق بهره برداری از آنها با مردم باشد.
مدیرکل مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در سازمان جنگل ها نقشه راه از تعهدات این سازمان است بدین روش که سالی ۵۰ هزار هکتار کشت گونه های جنگلی بر اساس این نقشه باید انجام دهیم.
غیبی افزود: ۲۰ هزار هکتار در زمین هایی که جنگلی نیستند یعنی زیر پنج درصد جنگل دارند، ۲۵ هزار هکتار در طرح های مراتع داری و پنج هزار هکتار نیز در طرح های بیابان زدایی باید محقق شود که ۲ هزار هکتار سهم استان زنجان محسوب می شود.
به گفته وی، برای کسانیکه به تولید قلمه، بذر و نشا اقدام کنند تسهیلات ویژه ای لحاظ شده است و در سطح استان زنجان کسانی که علاقه مند باشند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیرکل مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بازاریابی در کشت گیاهان دارویی بسیار مهم است و چنانچه خریداری نداشته باشد این گیاهان کیفیت خود را از دست داده و غیرقابل استفاده خواهد شد.
غیبی خاطرنشان کرد: در سطح کشور با رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی تفاهم نامه ای منعقد شده است که می توانیم برای توسعه کشت این گیاهان در استان زنجان نیز تفاهم نامه ای برای فروش داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد درون زا داشته باشیم، یادآورشد: باید نهالستان استان زنجان خودگردان باشد و اقتصاد مردم را به داده های موجود گره بزنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.