کد خبر : 18026
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 - 11:21

اعطای تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی / سود تسهیلات ؛ ۱۵ درصد

سود بهره بانکی تسهیلات مکانیزاسیون با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی از ۱۸درصد، امسال به ۱۵درصد کاهش یافت.

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی کشور

کامبیز عباسی در حاشیه نشست معاونان بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان های سراسر کشور در ساری افزود: تاکنون حدود ۵هزار میلیارد ریال تقاضا از این منابع ،جذب شده و سود بهره بانکی تسهیلات مکانیزاسیون با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی از ۱۸درصد ،امسال به ۱۵درصد کاهش یافت.
وی با اشاره به توسعه مکانیزه نشا کاری و برداشت برنج در کشور گفت: اکنون ۷۰ هزار هکتار از نشا کاری وبرداشت ۲۴۰ هزار هکتار از شالیکاری به صورت مکانیزه صورت می گیرد.
به گفته عباسی دولت توجه به برنجکاری در ۲ استان مازندران و گیلان را به صورت جدی دنبال می کند به طوریکه امروز ۸۵درصد برداشت برنج در مازندران مکانیزه شده است.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان استقبال خوبی در استفاده از ماشین آلات پیشرفته کشاورزی می کنند، ادامه داد: امسال یکهزارو ۱۰۰دستگاه کمباین ویژه برداشت غلات به ناوگان ماشین آلات کشاورزی کشور اضافه شده است.
مازندران و گیلان به ترتیب ۹۵۰ و ۸۰۰هزار تن برنج سفید حدود ۸۵درصد برنج کشور را تولید می کنند.
وی به فرسودگی ماشین آلات کشاورزی در حوزه نیروی محرکه اشاره کرد و اظهار داشت: نیمی از تراکتور ها و کمباین های کشور عمر بالای استاندارد دارند ، اما با تعمیر و نگهداری و اجرای صحیح معاینه فنی ،طول عمر این ماشین آلات بالا رفته است.
به گفته عباسی در شرایط فعلی ۵۰ تا ۵۱ درصد ناوگان بخش کشاورزی کشور نیاز به جایگزینی دارد که در سه سال اخیر با ایجاد خط اعتباری ایجاد شده در حوزه مکانیزاسیون شاهد توسعه هستیم.
وی به ورود ۵۸هزار دستگاه تراکتور در سه سال اخیر به ناوگان ماشین الات کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: سهم ماشین آلات فرسوده کم شده و با تکنولوزی و ماشین الات جدید ضایعات محصولات کشاورزی کاهش یافته است.
آبیاری میکرو، الگوی کشت، عملکرد مکانیزاسیون و بررسی عملکرد و مشکلات جهاد کشاورزی در تولید محصولات مختلف کشاورزی از جمله دانه روغنی کلزا، چغندر قند ، گندم، جو، ذرت ، سیب زمینی، پیاز، پنبه از عنوان ها و برنامه های نشست دو روزه معاونان بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کشوراست که از امروز در ساری اغاز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.