کد خبر : 38942
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 12:55

اعطای تسهیلات به باغداران برای سایبان درخت

باغداران در زمینه طرح سایبان درختان تسهیلات دریافت کنند.

باغداران می توانند در زمینه طرح سایبان ها برای درختان نیز تسهیلات دریافت کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: سه هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در زمینه طرح های اقتصاد مقاومتی به سطح زیر کشت گلخانه های کشور اضافه شده است.

محمدعلی طهماسبی در نشست سالانه هماهنگی و برنامه ریزی طرح توسعه گلخانه های کشور در جیرفت افزود: این میزان افزایش سطح گلخانه های کشور با حمایت های دولت در زمینه تحقق شعار سال جاری و در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه سطح گلخانه های کشور در حال حاضر ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار است اظهار کرد: بازسازی پنج هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه در دستور کار قرار گرفته است که در طول برنامه ششم توسعه تاکنون ۳۷۳ هکتار کاملا بازسازی شده است.
وی تصریح کرد: هر هکتار گلخانه بطور میانگین برای ۱۰ نفر اشتغالزایی می کند.
وی به مشکل کم آبی در کشور اشاره کرد و افزود: افزایش سطح گلخانه ها به علت صرفه جویی بالا و عملکرد خوب در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در زمینه ارائه تسهیلات گلخانه ای هیچ محدودیتی نداریم اظهار کرد: باغداران می توانند در زمینه طرح سایبان ها برای درختان نیز تسهیلات دریافت کنند.
وی ادامه داد: جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از خسارت تگرگ و توفان، افزایش محصول و مهمترین مسئله در صرفه جویی ۳۰ درصدی آب و از مزایای استفاده از سایبان است.
وی همچنین به طرح تنظیم میوه شب عید کشور اشاره کرد و گفت: هیچ کمبودی در زمینه تامین پرتغال و سیب به عنوان ۲ میوه مورد استفاده در ایام نوروز با برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی نداریم.
وی افزود: امسال پنج میلیون تن مرکبات و سه هزار و ۸۰۰ تن سیب درختی در کشور تولیده شده از این رو هیچ مشکلی در زمینه تامین میوه شب عید نخواهیم داشت.

** ۹۰۰ هکتار از باغات کشور مسن هستند که نیاز به بازسازی دارند
وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات باغبانی کشور است افزود: از این میزان ۹۰۰ هکتار باغ مسن نیاز به بازسازی دارد.
وی ادامه داد: از سطح کل باغات کشور ۴۰۰ هزار هکتار زیر کشت نهال و غیربارور است و سالانه از مجموع باغات سطح کشور ۲۱ میلیون تن تولیدات باغی ایجاد می شود و در برنامه ششم توسعه کشور ۶۳۰ هکتار از باغات بازسازی می شوند.
وی ادامه داد: باغداران با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه خود از مشاوره کارشناسان در زمینه استفاده از نهال لیبل دار و جلوگیری از بیماری های واگیر دار جلوگیری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.